تحولات منطقه

اهواز- غلامرضا شریعتی خوزستان را خاستگاه شکل گیری روابط عمومی خواندو گفت: در داوری ها باید نقاط ضعف نیز بیان شود تا ارتقا کیفی را شاهد باشیم.

خوزستان خاستگاه شکل گیری روابط عمومی کشور است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ استاندار خوزستان در چهارمین جشنواره  انتخاب روابط عمومی برتر خوزستان که امروز چهارشنبه ۱۹ تیر در گیت بوستان برگزار شد؛  خوزستان را خاستگاه شکل گیری روابط عمومی خواندو  گفت: همزمان با صنعت نفت ارتباطات در استان شکل گرفته و این انتظارات را بالا می برد.

شریعتی با اشاره به اینکه روابط عمومی سه  وظیفه اصلی، اطلاع رسانی_اطلاع کاوی_اطلاع یابی دارد، اظهار کرد: روابط عمومی به تخصص های مختلف نیاز دارد که کار را سخت تر می کند.


وی افزود: کار روابط عمومی و رسانه پر از استرس است، طراحی روابط برتر کار پرباری است و تجلیل از برگزیدگان باعث انگیزه شده و به ارتقا کیفی وظایف روابط عمومی می  انجامد.

استاندار تصریح کرد: در داوری ها باید نقاط ضعف نیز بیان شود تا تذکری برای روابط عمومی باشد تا این موارد را اصلاح کنند چه بسا انجام تذکرات اثربخشی در هزینه و با استفاده روشهای نو و علم نو اثر بخشی خود را در جهان بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیال ترین شغلها رابط عمومی است؛ تاکید کرد: با رشد ارتباطات و پیشرفت علم و صنعت باید بروز شده تا از دستگاه ها و ادارات از شیوه های سابق فاصله بگیرند، دنیا به سمتی می رود که یک نفر می تواند کار بزرگ یک نهاد روابط را انجام دهد.

شریعتی تاکید کرد: در همین سیل اخیر، موجب آرامش و دلگرمی و برآب شدن نقشه های دشمنان شد، آنها با شائبه در ذهن مردم می خواستند دلهره برای آنها ایجاد کنند که با اطلاع رسانی ها دقیق موفق نشدند.

وی سخنان خود را با تشکر از داوران و برگزار کنندگان جشنواره خاتمه داد.

 روابط عمومی ها نباید نقش مجیز گویی مدیران را داشته باشند

 در ادامه کیامرث حاجی زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز در این جشنواره گفت: روابط عمومی شامل دو مقوله است. یک بخش مقوله برنامه ریزی و آکادمیک است و یک بخش هم کار عملیاتی برای ایجاد تحول در بخش های مختلف است.


حاجی زاده با بیان اینکه روابط عمومی جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد افزود: امروز مسوولان و کسانی که توانسته اند ارتباط بهتری با توده های مختلف داشته باشند موفق تر بوده اند.


در گذشته از جمله در دوران دفاع مقدس هم نمونه هایی بوده که موضوع روابط عمومی و تبلیغات کارکرد موثری داشته است. 


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خاطرنشان کرد: روابط عمومی نباید فقط جزئی از چارت دستگاه اجرایی تلقی شود و باید سخنگوی مشکلات مردم و انتقال دهنده خواسته های آنان به مسوولان باشد.


وی ادامه داد: روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند چرا که موجب پنهان ماندن مشکلات از دید مسوولان میشود.


حاجی زاده تاکید کرد: باید نیروهای توانمند در روابط عمومی به کار گرفته شود تا این بخش بیش از پیش ارتقا یابد.


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یادآور شد: در کنار روابط عمومی ها رسانه ها هستند که در اطلاع رسانی و اگاهی بخشی خدمت میکنند.


حاجی زاده اظهار داشت: در سه سال اخیر استان در بحران های مختلف اداره میشود و اگر قرار به ارزیابی عملکرد باشد باید بر اساس شرایط بحران نمره داده شود نه بر اساس عادی.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری عنوان کرد: یکی از دلایل مهم که تلفات انسانی در بحران سیل نداشتیم نقش اطلاع رسانی روابط عمومی ها و رسانه ها بود که عملکرد بسیار خوبی داشتند.


حاجی زاده یادآور شد: زمانی با بروز پدیده گرد و خاک مشکلات تنفسی پس از باران شیوع بسیاری داشت که عمده آن با منشا گرده افشانی درخت کنوکارپوش معرفی میشد اما این موضوع فقط یکی از مولفه های آلودگی بود. در سال ۹۵ و در جریان بحران خاموشی اسفند ماه این سال با پای کار آمدن مسوولان اقدامات خوبی برای کنترل این پدیده شده و همچنین نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم برای رعایت نکات ایمنی موجب شده که آمار مشکلات تنفسی به میزان چشمگیری کاهش یابد. 


وی ادامه داد: در خشکسالی نیز با همراهی رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب توانستیم با این ابربحران که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود با کم‌ترین خسارات عبور کنیم.
 

حاجی زاده اضافه کرد: در بحران آتش سوزی ها نیز در سال ۹۶ پنجاه درصد آتش سوزی ها در مراتع جنگل ها و یا تاسیسات صنعتی و نفتی در خوزستان رخ داد اما در سال ۹۷ با بهبود شرایط اقلیمی و همچنین آگاهی بخشی ها و کار مداوم آمار آتش سوزی ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری توضیح داد: در سیلابی که با این وسعت از آذرماه تا خرداد شش ماه مسقیم استان با آن درگیر بوده است 

و بیش از ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد خوزستان میشود اینجاست که نقش روابط عمومی ها و رسانه ها بیش از پیش اهمیت پیدا میکند و این آگاهی بخشی موجب شد اولویت اول ما که حفظ جان شهروندان بود به خوبی محقق شد. 


وی تصریح کرد: در زلزله اخیر در مسجدسلیمان نیز حدود سی ساعت در محل حاضر بودیم و ۱۳۵ نفر مصدوم داشتیم و با تمهیدات صورت گرفته شرایط به خوبی مدیریت شد و از میان مصدومان تنها ده نفر نیاز به بستری شدن داشتند و خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم البته حدود ۳هزار واحد مسکونی خسارت دید.


 عده ای شان و جایگاه قلم را به کار تجارتی حقیر تنزل داده اند 

وی در پایان گفت: باید سعی کنیم جایگاه و حرمت قلم نگه داشته شود، متاسفانه افرادی هستند که شان و جایگاه قلم را به کار تجارتی حقیر تنزل داده اند و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.