به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر در نشست تخصصی بستهبندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی و فروشندگان باید در فرآیند تولید و فروش علاوه بر تولید و توزیع و فروش بر بستهبندی مناسب نیز تمرکز کنند و برای آثار هنری ارزش بیشتری قائل شوند.
وی افزود: اگر صنایع دستی بست بندی مناسب داشته باشد به عنوان سوغات سفر خریداری و استفاده میشود. گردش مالی زائران و گردشگران در خراسان رضوی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد میشود که بخش زیادی از این مبلغ میتواند در بخش سوغات صنایع دستی مصرف شود که این مستلزم تجاری سازی و بستهبندی مناسب صنایع دستی است.
مکرکیفر تصریح کرد: با وجود فعالیت چند هزار هنرمند صنایع دستی در استان که پروانه فعالیت و اشتغال به کار از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کردهاند اما در بازار هنر صنایع دستی مشهد به چشم نمیآید چون بستهبندی مناسبی ندارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به برگزاری استارتاپی در زمینه بستهبندی اشاره کرد و گفت:سه ایده اصلی که در حوزه بستهبندی در استارتاپ ارائه شد، چون خلاء بستهبندی در صنایع دستی مشهود است.
وی ابراز کرد: اگر در سنگهای قیمتی بستهبندی مناسبی انجام شود این ظرفیت را دارد که جایگزین یا به سوغات موازی زعفران تبدیل شود.
گفتنی است، نشست تخصصی بستهبندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی در موزه بزرگ خراسان با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از دانشجویان، هنرمندان، صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی در موزه بزرگ خراسان برگزار شد.
منبع : مهر
نظر شما