تحولات منطقه

رئیس شبکه ایران کالا به پخش زنده برنامه ای اشاره کرد که نماینده تعزیرات با دوربین صداوسیما، بر کنترل قیمت ها نظارت می کند.

اقدام ویژه شبکه ایران کالا برای کنترل قیمت/ دوربین زنده صداوسیما و حضور سرزده تعزیرات
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا در نشست خبری اعلام کرد: شبکه ایران کالا از زمان راه اندازی علی رغم فشار بالای اقتصادی سازمان صداوسیما به صورت رایگان به تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی خدمات ارائه می‌کرد و به تازگی سود اندکی دریافت می کند، اما پس از دیدار تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری تصمیم گرفتیم تخفیف بیشتری به تولیدکنندگان کالاهای ایرانی ارائه بدهیم.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که در نظر گرفته‌ایم راه اندازی فروش مستقیم کالا و شاپینگ آن لاین است که در طی مراحل قانونی است و برای اولین بار در رسانه‌های ما اتفاق می‌افتد.  

زابلی زاده به پخش زنده برنامه ای برای کنترل قیمت بازار همراه با نماینده تعزیرات اشاره کرد.

برنامه‌ای که مستقیماً جلوی گرانی را می‌گیرد

زابلی‌زاده در پاسخ بر احتمال پخش  برنامه زنده شبکه ایران‌کالا برای کنترل قیمت با حضور سرزده تعزیرات در شبکه‌های دیگر، گفت: شاید از شبکه‌های معین کمک بگیریم اما این پخش مستقیم را در شبکه ایران‌کالا داریم که بسیار مؤثر خواهد بود. پخش مستقیم بازدیدهای نماینده تعزیرات به فروشگاه‌های مختلف که در راستای بالا نرفتن قیمت‌ها انجام می‌شود را نیز در حال پخش از شبکه ایران کالا است. یکی از برنامه‌های ما آیتم پخش زنده است که در آن به صورت زنده به سراغ تولیدکننده‌ای می‌رویم که کارش تعطیل شده است و از او دلایل این موضوع را جویا می‌شویم.

ماجرای راه‌اندازی شبکه ایران‌کالا و دغدغه رهبری

اردشیر زابلی‌زاده (مدیر شبکه ایران کالا) در این نشست گفت: بعد از نشستی که رهبری با تولیدکنندگان داشتند، به این نتیجه رسیدیم که شبکه ایران کالا هم که از سال ۹۶ راه‌اندازی شده، باید حمایت از تولیدکنندگان ایرانی را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد؛ چراکه شبکه در حوزه کسب و کار و بحث کارآفرینی، دانش‌بنیان‌ها و اقتصاد گردشگری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تغییر برنامه‌ها متناسب با موضوعات، افزود: قبل از شروع شبکه‌های موفق در این حوزه را مورد بررسی قرار دادیم و برنامه کاری این شبکه تنظیم شد؛ اما شبکه در راه خود برنامه‌هایش را متناسب با موضوعات روز تغییر می‌دهد.

جز فیلم و سریال همه ژانرهای برنامه‌سازی را تجربه کردیم

زابلی‌زاده در ادامه اظهار داشت: ما به جز فیلم و سریال همه ژانرهای برنامه‌سازی را تجربه کردیم و آمار برنامه‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ موجود است. در سال ۹۸ تا کنون در مجموع حدود صد هزار و ۱۳ دقیقه تولید شده است. حمایت از تولیدکننده در دستور کار این شبکه بوده و در این راه با مدیران و مسئولین جلساتی برگزار کردیم که نتیجه این جلسات در دستور برنامه‌سازی ما قرار گرفت. همچنین در این سیاست حمایت از مصرف‌کنندگان را نیز در نظر داشته و سعی کردیم که حقوق مصرف‌کنندگان را نیز رعایت کنیم. تغییر نگرش مصرف‌کننده با ارائه تصاویر خوب از تولیدکنندگان در دستور کار ما بوده است.

"ایران‌نشان" را راه‌اندازی کردیم

وی با اشاره به تجلیل از کارآفرینان به راه‌اندازی فروش مستقیم یا خانگی اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی را شروع کردیم که به مردم آموزش می‌دهند چگونه با سرمایه اندک کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند. علاوه بر این باشگاه کارآفرینان "ایران نشان" را راه‌اندازی کردیم که با هدف ایجاد تعامل بیشتر با تولیدکنندگان و تکریم و تجلیل از کارآفرینان کشور ایجاد شده است.

سیاست ما کمک به تولیدکنندگان است

زابلی‌زاده با تأکید بر این نکته که سیاست ما کمک به تولیدکنندگان بوده است، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما راه‌اندازی فروش مستقیم یا خانگی بوده که می‌خواهیم قسمتی از شبکه به این موضوع اختصاص داشته باشد. این کار یکی از مهم‌ترین کارهای ما در این زمینه بوده که می‌تواند مخاطبان بسیاری را به همراه داشته باشد و به کسب‌وکارهای خانگی رونق دهد. به نوعی ما واسطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شویم. سیاست ما کمک به تولیدکنندگان بوده اما نه به صورت تمام رایگان؛ زیرا امکان‌پذیر نیست اما امتیازهای ویژه‌ای برای حمایت به تولیدکنندگان اختصاص داده می‌شود.

طرح فروش تلفنی یا خانگی اجرا می‌شود

سیفی قائم مقام شبکه ایران‌کالا در رابطه با راه‌اندازی سرویس فروش خانگی در این شبکه گفت: اکنون ۶۴ هزار بنگاه کوچک و متوسط فعالند؛ بحث نحوه تبلیغ و اینکه چطور می‌توان بازار کاری برای آنها در نظر گرفت، هدف ما بود که برای آن سرویس‌های مشابه و موفق این موضوع را بررسی کردیم. به این ترتیب قرار است طرح فروش تلفنی یا خانگی با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد. بستر قانونی این کار هنوز طی نشده و در حال انجام شدن است.

کالاها را رایگان می‌فروشیم

وی افزود: تا مدتی کالای افراد به صورت رایگان به فروش گذاشته می‌شود؛ همچنین این طرح در شبکه ایران کالا یک‌سری تسهیلات دیگر نیز برای تولیدکنندگان خواهد داشت که از جمله مزیت‌های آن نسبت به سایت‌های فروش کالا به شمار می‌آید.

مسابقه ایرونیجات و معرفی ۲۳۰ کالا

زابلی‌زاده در بخش دیگری از این نشست به مسابقه "ایرونیجات" شبکه ایران‌کالا اشاره کرد و توضیح داد: تا به حال ۲۳۰ کالای ایرانی را خودمان خریدیم و به شرکت‌کنندگان که در مسابقه ایرونیجات شرکت کرده‌اند ارائه دادیم؛ گفتگو بدون واسطه با تولیدکنندگان نیز از جمله برنامه‌های ما است. فروش تلویزیونی کالا برای اولین بار بوده که قرار است در شبکه ایران کالا اتفاق بیفتد.

شبکه هم مثل کالای ایرانی مظلوم است

وی با بیان اینکه شبکه ایران‌کالا هم مثل کالای ایرانی مظلوم است، گفت: از لحاظ بودجه تحت فشاریم و نیاز به حمایت داریم؛ شبکه ایران‌کالا هم همچون کالای ایرانی مظلوم واقع شده است. در بخش فروش تلویزیونی قیمت‌ها کاملاً کنترل شده بوده و شفاف است که از جهتی سبب کنترل قیمت‌ها می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.