تحولات منطقه

گیلان- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندرانزلی به بندر فله تبدیل شده است، گفت: غلات نیاز به هوای خشک دارند و اگر به رطوبت آغشته شوند آلوده خواهند شد لذا باید بتوانیم بندری ایجاد کنیم که در تمام فصول تخلیه و بارگیری را انجام دهد.

بندرانزلی نیازمند اسکله های سرپوشیده است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی گیلان ، حمیدرضا آبایی ،حمل و نقل دریایی را یکی از مهمترین گونه های حمل و نقل دانست و اظهار کرد: حمل و نقل دریایی در کشور ما بیش از ۸۰ درصد عملکرد تجارت خارجی را به خودش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی برای تجارت خارجی در گیلان وجود دارد، تصریح کرد: بنادر گیلان بیشترین میزان جابجایی کالا را بر عهده دارند. البته سهم بنادر استان گیلان با توجه به تغییر ماهیتی که در روند ورود و خروج کالا در حوزه دریای خزر اتفاق افتاده نسبت به استان مازندران کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان زیرساخت های بنادر استان را ویژه آهن آلات و چوب دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر ماهیت کالا از آهن آلات و چوب به غلات و فله(خشک و مایع) و عدم وجود زیرساخت های مناسب و شرایط آب و هوایی با کاهش ۵۰ درصدی واردات و صادرات مواجه هستیم.

آبایی شاخص های ارزیابی عملکرد بنادر استان از جمله تخلیه و بارگیری، امنیت کالا، ایمنی عملیات و... را بین المللی دانست و گفت: تخلیه و بارگیری و انبارداری در بنادر استان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و تعرفه ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعیین می شود. در حال حاضر همه شاخص های عملکردی مثبت و رو به رشد است.

وی با اشاره به قدمت بندر انزلی، بر روزآمدی تجهیزات بندری تاکید و عنوان کرد: استان گیلان چهار بندر فعال در لنگرود، انزلی و آستارا دارد. البته بندر چمخاله یک بندر گردشگری است. ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۳.۵ میلیون تن شامل چهار پست اسکله است. همچنین دو پسن اسکله دلفین برای محصولات نفتی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.