انتخابات

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید تخم‌مرغ در این استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد بیشتر شد.

تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری حجم تولید هشت ماه گذشته تخم‌مرغ را در خراسان رضوی ۸۷ هزار تن اعلام و بیان کرد: این حجم در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۳ هزار تن تخم‌مرغ بود به میزان چهار هزار تن بیشتر شده است.

وی به جریان روان و بدون مشکل فعالیت واحدهای تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای عرضه هر کیلوگرم تخم‌مرغ به مصرف‌کننده  ۸۹ هزار ریال است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: قیمت کنونی عرضه تخم‌مرغ در بازار استان نزدیک به همین رقم است بنابراین ضرورتی برای عرضه فوق‌العاده این محصول پروتئینی به نرخ مصوب در بازار وجود ندارد زیرا هم‌اینک شرایط و قیمت عرضه تخم‌مرغ در بازار وضعت مطلوبی دارد.

وی ادامه داد: نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ هم‌اینک در سطح بازار عرضه به مصرف‌کنندگان خراسانی ۸۶ هزار تا ۸۷ هزار ریال است.

جعفری گفت: به حال اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز به تولید و عرضه بیشتر تخم‌مرغ، این اقدام را در چارچوب فعالیت ستاد تنظیم بازار به فوریت انجام دهد.

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد استانی تنظیم بازار، با عرضه تخم‌مرغ در سطح خراسان رضوی به نرخ فراتر از مصوبه این ستاد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  

۲۸۶ واحد تولید مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

خراسان رضوی پس از استان تهران دومین قطب اصلی تولید و عرضه تخم‌مرغ در ایران است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.