تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین :دبیر اتاق تعاون استان اصفهان مهم‌ترین مطالبات اتاق تعاون را اجرای صحیح برنامه پنجم توسعه و قانون بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد.

با اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار ،فضا برای فعالیت و رفع مشکلات تعاونی‌ها مهیا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حبیب‌الله بهرامی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: قانون بهبود فضای کسب و کار، نتیجه مدت‌ها بررسی و آسیب‌شناسی فضای کسب و کار و تعاونی‌ها در سال گذشته بوده که با اجرای صحیح این قانون فضا برای فعالیت و رفع مشکلات تعاونی‌ها مهیا می‌شود.
وی گفت: در استان اصفهان 8 هزار تعاونی به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز بیش از 4 هزار و 400 تعاونی فعال هستند.
دبیر اتاق تعاون استان اصفهان ادامه داد: تخصیص تسهیلات با شرایط مناسب از سازمان‌های دیگر و تشکیل شرکتهای تعاونی تخصصی مانند مسکن و فرآورده‌های نفتی موجب تشویق افراد با گرایش و تخصص خود برای فعالیت در تعاونی‌ها می‌شود.
وی تصریح کرد: به اعتقاد اتاق تعاون اصفهان حضور معتمدان مردم و مشارکت آنها در تعاونی‌ها برای جلب اعتماد مردم و فرهنگ‌سازی و آموزش از طریق رسانه‌ها و مدارس برای تقویت روح تعاون در بین آحاد مردم بسیار تأثیر گذار است.
بهرامی با اشاره به اهداف تشکیل اتاق تعاون استان تاکید کرد: تشکیل تعاونی‌های فراگیر ملی و تعریف شرکت‌های مادر تخصصی و بنگاه‌های کوچک اقتصادی از اهداف اتاق تعاون اصفهان است.
دبیر اتاق تعاون استان اصفهان تاکید کرد: یکی از اقدامات در دست انجام اتاق اصفهان این است که به دنبال تشکیل شرکت تعاونی سهامی عام است که در آن فرد 50 درصد شریک و تا 35 درصد حق رای داشته باشند.
در ادامه این نشست رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان نیز سرمایه‌ را در قالب تعاونی‌ها مشمول 20 درصد تخفیف مالیاتی عنوان کرد و گفت: سهم کارفرمایان در این بخش تعاون و حضور در آن 20 درصد تخفیف پیدا می‌کند.
عباس حاج‌رسولیها اظهار داشت: مدیران کشور باید با مردمی کردن اقتصاد در سالی که حمایت از تولید ملی نام‌گذاری شده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.
وی تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی استان اصفهان به دلیل ظرفیت‌های موجود خود در کشور حرف اول را می‌زند.
رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان تصریح کرد: در صورت فراهم شدن بستر لازم درآمدهای مالیاتی استان اصفهان می‌تواند به شش برابر میزان کنونی، افزایش پیدا کند.
وی خطاب به مسئولان استانی ادامه داد: به علت بار بالای اقتصادی استان اصفهان باید ستاد ویژه‌ای برای حل مشکلات اقتصادی در استان و کشور تشکیل شود.
حاج‌رسولیها افزود: با اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی یکی از اصول واگذاری‌ها می‌تواند در فضای تعاونی‌ها و مشارکت مردم محقق شود.
وی اضافه کرد: تحریم‌های پیش آمده از زمان انقلاب تاکنون موجب ارتباط مردم با بدنه دولت در قالب خیّرین مدرسه‌ساز، مسکن‌ساز، دانشگاه‌ساز و هم‌چنین بازسازی در دوران بعد از جنگ تحمیلی با مشارکت مردم شده است.
رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، می‌توان از ظرفیت تعاونی‌ها به شرط رفع چالش‌ها و مشکلاتی در زمینه صادرات، واردات، گمرک، بیمه و مالیات بهره‌مند شد.
وی ادامه داد: برای خصوصی‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی در مدیریت شهری باید به سمت و سوی تعاونی‌ها حرکت کنیم که برای تحقق این امر برای واگذاری اتوبوس‌رانی به شرکت‌های تعاونی اعلام آمادگی می‌کنیم.
حاج‌رسولیها سرمایه‌‌های در قالب تعاونی‌ مشمول 20 درصد تخفیف مالیاتی عنوان و تصریح کرد: سهم کارفرمایان در این بخش تعاون و حضور در آن 20 درصد تخفیف پیدا می‌کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.