به گزارش قدس آنلاین، مجتبی بهاروند با بیان اینکه یکی از دغدغههای کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلفی همچون عدم تولید ناوگان در داخل، عدم واردات ناوگان اتوبوسرانی به کشور و همچنین افزایش چشمگیر و محسوس قیمت خرید اتوبوس، نوسازی ناوگان با مشکلات جدی روبرو شده است.
بهاروند گفت: در سال ۹۶ قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون بود اما این عدد در حال حاضر به حدود ۲.۷ میلیاردتومان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این مشکلات و تنگناها، از ابتدای شورای پنجم تاکنون ۱۸۶ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۰۰ دستگاه مینیبوس وارد چرخه سرویسدهی به شهروندان شده است.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه سرویسدهی و ارائه خدمات به مردم را تحت هیچ شرایطی نمیتوان تعطیل کرد و باید تدبیر و چاره مناسبی اندیشیده میشد، افزود: در چنین شرایطی، بازسازی ناوگان فرسوده در معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد مجدانه پیگیری شد و خوشبختانه با تلاش فراوان و تکیه بر ظرفیتهای داخلی، ۱۳۶ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و بازسازی ۱۴۵ دستگاه نیز برای سال ۹۹ در برنامه قرار گرفته است.
بهاروند گفت: سرجمع نوسازی ناوگان در سالهای ۹۸ و ۹۹ برای شهرداری مشهد حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد، تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده خطوط باید نوسازی و بازسازی شوند و براین اساس میانگین عمر ناوگان به ۵.۵ سال کاهش پیدا میکند.
منبع: تسنیم
انتهای خبر/
نظر شما