به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سونی اکنون کنسول های بازی نسل جدید PS۵ را که بسیاری منتظر این دستگاه بودند راه اندازی کرده است. در ماه سپتامبر ، کنسول برای پیش خرید آماده بود اما به سرعت به فروش رسید. در ۱۲ نوامبر ، سونی فروش کنسول خود را در بازارهای ایالات متحده ، ژاپن ، کانادا ، مکزیک ، استرالیا ، نیوزیلند و کره جنوبی آغاز کرد، این فروش در ۱۹ نوامبر به انگلیس و بقیه اروپا گسترش یافت و البته نسل بعدی کنسول ها چندین پیشرفت و اضافات را به همراه دارد و این برای رقیبی مانند Microsoft Xbox Series X صادق است.
یکی از این ویژگیها، نرخ بازخوانی متغیر بود، در حالی که مایکروسافت این ویژگی را برای کاربران ارائه کرده است اما در مورد Sony PS۵ اینگونه نیست. سونی اکنون سرانجام کاربران را در مورد در دسترس بودن و کمبود ویژگی Variable Refresh Rate یا VRR به روز کرده است.
این شرکت اخیراً بخش سوالات متداول PS۵ خود را در وبلاگ خود به روز کرده و خوشبختانه اکنون این سوالات متداول در مورد ویژگی VRR صحبت می کنند. طبق اطلاعات این وبلاگ ، Sony PS۵ از نرخ تازه سازی متغیر یا VRR از طریق HDMI ۲.۱ پشتیبانی می کند. به دلایل ناشناخته ، سونی تصمیم گرفت این ویژگی را در کنسولهای نسل بعدی خود قرار ندهد. برای رفع این مشکل، سونی ویژگی VRR را از طریق به روزرسانی نرم افزاری سیستم در آینده منتشر می کند. متأسفانه هیچ زمان مشخصی برای شروع به روزرسانی به طور رسمی اعلام نشده است.
برای کسانی که از این ویژگی اطلاعی ندارند، باید بگوییم این ویژگی مهمی برای علاقهمندان به بازی است و میتواند تصویری بهتر و روان با تأخیر ورودی کمتر ارائه دهد. نرخ تازه سازی متغیر (VRR) به تلویزیون اجازه میدهد فریم فرکانس به روز شده تصویر نمایشگر را با آخرین دادههای ارسالی از پردازنده گرافیکی را بسته به فریم کنسول تنظیم کند. Variable Refresh Rate تاخیر صفحه نمایش را کاهش میدهد. چرا این تاخیر رخ می دهد؟ فرض کنید عنوانی که بازی می کنید با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می شود و ناگهان سرعت فریم تا حدود ۵۰ فریم در ثانیه کاهش مییابد، خوب اکنون شاهد افزایش تاخیر یا به نوعی پارگی فریم خواهید بود زیرا نمایشگر متصل شما هنوز ۶۰ فریم در ثانیه خروجی دارد.
ویژگی Variable Refresh Rate به صفحه نمایش شما این امکان را میدهد تا قاب خود را با عنوان کنسول تنظیم کند و در نتیجه گیم پلی نرم تری ایجاد کند. البته ، برای لذت بردن از این ویژگی، شما باید یک تلویزیون یا مانیتور سازگار با این ویژگی را داشته باشید. برخلاف کنسول ها ، مدت زمان زیادی است که ویژگی VRR در PC Master Race وجود دارد و دو مورد از کلیدی ترین و تنها فناوری VRR یعنی Nvidia’s GSync و AMD’s FreeSync را دیده ایم. اکنون این فناوری سرانجام به کنسول های بازی راه پیدا کرده است و واقعاً ویژگی خیلی خوب و کاربردی است.
انتهای پیام/
نظر شما