تحولات لبنان و فلسطین

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌ حیدریه گفت: امسال اعتبارات این شهرستان با ۶۳ درصد رشد نسبت به پارسال به ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

۴۶۰میلیارد ریال سهم تربت حیدریه از اعتبارات۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی‌راد  در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تربت حیدریه  افزود: از این میزان ۲۱۰ میلیارد ریال سهم نفت، ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارات متوازن و ۷۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات استانی است.
وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبارات در قالب ۲۱ فصل، ۵۲ برنامه و ۱۶۵ پروژه تعیین شده‌ بود، گفت: اعتبارات امسال در قالب ۲۱ فصل ۵۳ برنامه و ۱۲۱ پروژه اختصاص یافته است و با وجود رشد ۶۳ درصدی اعتبارات، تعداد پروژه‌ها کمتر شده است چون بنا داریم پروژه‌های ناتمام را نیز به اتمام برسانیم.
وی افزود: بخش های بایگ، کدکن، رخ، مرکزی و دهستان بالاولایت تربت حیدریه از جمله مناطق محرومی هستند که امسال از بودجه نفتی برخوردار شده اند.

تصمیم گیری در بحث بودجه متمرکز و  استانی است
وی اظهار کرد: تصمیم گیری اداری در بحث بودجه امسال متمرکز شده و در اختیار ادارت کل استانی است و این یک تصمیم کشوری بوده و از عهده ما خارج است.
شرافتی‌راد افزود: اهمیت این راهبرد آن است که ۹۷ درصد بودجه کشور در وزارتخانه‌ها متمرکز شده و تخصیص آن بر عهده نمایندگان مجلس و مدیران کل استانی است تا با ارایه برنامه و توجیهات قانونی، بتوانند برای شهر و استان خود جذب بیشتری داشته‌ باشند.
فرماندار تربت‌ حیدریه گفت: در این شرایط توان رایزنی مدیران شهرستانی بیشتر مشخص می‌شود، زیرا هر قدر بتوانند چانه‌زنی بیشتری داشته باشند و راهکاهای جدید و قابل دفاعی برای جذب بودجه از دستگاههای استانی خود بیابند، طبیعتا جذب بیشتری خواهند داشت.  
شرافتی‌راد افزود: اوج ضعف یک مدیر وقتی است که سراغ فرماندار آمده و درخواست اعتبارات کند و البته راه بهتر آن است که به فرماندار راهکار ارایه کند که چگونه و برای چه طرحی می توان از مدیران استان بودجه گرفت.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه از مجموع اعتبارات مصوب پارسال، تنها ۴۰ درصد تخصیص پیدا کرد، گفت: بنا نداریم اسامی مدیرانی که جذب ۱۰۰ درصدی نداشتند را اعلام کنیم، لذا تنها به معرفی دستگاه‌هایی که بیشترین جذب را داشتند، اکتفا می‌کنیم.
شرافتی‌راد افزود: بر این اساس بهزیستی، با ۱۰۰ درصد، امور آب با ۸۴.۱۲ درصد، هلال احمر ۷۰ درصد، هواشناسی ۶۸ درصد، راهداری ۶۰ درصد، نوسازی مدارس ۵۹ درصد و راه و شهرسازی با ۵۵ درصد، بیشترین میزان جذب اعتبارات در بین دستگاه های اجرایی شهرستان به خود اختصاص داده اند.

فرماندار تربت‌ حیدریه در ادامه با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب و برق، گفت: با مدیران دستگاه‌هایی که نسبت به این وضعیت بی اعتنا باشند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.