رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راهداری خراسان رضوی گفت: ۵۶ روستای دارای بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت در این استان از نعمت راه روستایی آسفالته محروم هستند.

۵۶ روستای بالای ۱۰۰ خانوار خراسان رضوی راه آسفالته ندارند

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی مرادی  افزود: علت آسفالت نشدن این راهها داشتن مسیرهای طولانی و دور از راههای اصلی است که هریک نیازمند ۵۰ کیلومتر راه مستقل هستند.

وی ادامه داد: روستای ۲۳۴ خانواری بلغور در ۷۰ کیلومتری مشهد از آن دسته روستاهایی است که هنوز راه روستایی ندارد و آسفالت حدود پنج کیلومتر قطعه نهایی آن باقی مانده که البته برای تکمیل این طرح امسال بودجه نیز اختصاص یافته است.   

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی راهداری خراسان رضوی گفت: بر اساس شاخص طول راهها از مجموع ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی این استان هفت هزار و ۸۸۰ کیلومتر آسفالت و بقیه خاکی و غیرآسفالت است.

وی افزود: براساس آمار موجود از آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان رضوی ۲ هزار و ۹۲۷ روستا و آبادی دارای جمعیت دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۴ روستا دارای جاده آسفالته می باشد.

مرادی ادامه داد: از مجموع ۷۰۳ رستای فاقد راه آسفالته، ۴۶۷ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند و از میان این تعداد روستا نیز ۵۶ روستا بیش از ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.