تحولات لبنان و فلسطین

۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 777046

مدیرعامل مجموعه توچال از نوسازی کامل خطوط تله‌کابین این مجموعه طی مدت دو سال خبر داد.

هزینه بلیت پیست اسکی توچال چقدر است؟

به گزارش قدس آنلاین، پیست اسکی توچال امروز (یکشنبه) با حضور عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی، روح‌الله امداد مدیر عامل توچال، فرماندار شمیرانات و مرتضی ساوه شمشکی رئیس هیات اسکی استان تهران آغاز به کار کرد.

در ابتدا مراسم رژه پرچم ایران توسط اسکی‌بازان انجام شد و در ادامه امداد گزارشی از اقدامات صورت گرفته در توچال را ارائه داد.

نظریان رئیس فدراسیون اسکی در این مراسم صحبت کرد و  ابراز امیدواری داشت که تیم ملی در روزهای قبل از المپیک ۲۰۲۲ پکن در این پیست تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد.

همچنین روح‌الله امداد به شرایط پیست اسکی توچال در فصل جدید اسکی اشاره و بیان کرد: خرداد سال ۱۴۰۰ که فصل اسکی به پایان رسید، بلافاصله آماده سازی پیست را آغاز کردیم. با توجه به بازرسی‌هایی که شرکت‌های وابسته به سازمان استاندارد از خطوط و تجهیزات ما داشتند، معایب و اشکالات را برطرف کردیم. پیست نیاز به اصلاح داشت، بخش‌هایی از شیب پیست باید اصلاح می‌شدکه انجام دادیم. همچنین یک دستگاه تله اسکی بشقابی جدید راه اندازی کردیم که به پیست مبتدی اضافه شد و با توجه به  افزایش روشنایی‌ها، عزیزانی که شب در هتل اقامت دارند، می‌توانند از پیست شب استفاده کنند که این برای اولین بار است رقم می‌خورد.

او در مورد بازسازی خطوط تله‌کابین توچال گفت: بعد از ۲۵ سال بازسازی و نوسازی خطوط تله‌کابین توچال را در دستور کار داریم. بودجه‌اش را تهیه کرده‌ایم و ظرف دو سال انجام می‌دهیم. از اول شهریور پروژه را شروع کرده‌ایم و پیشرفت خوبی داریم. بازسازی کف ایستگاه اول آغاز شده است، طراحی کابین‌ها عوض شده و همه کابین ها تغییر می‌کنند، کابل‌ها به طور کامل تعویض می‌شوند و ظرفیت ایستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. این اتفاق بسیار مهمی است.

او در این مورد افزود: باید تجهیزات PLC را نصب کنیم، این برنامه برای سال دوم بود اما با پیگیری در سال اول انجام شد.  از ایستگاه ۵ تا ۷، چهار کیلومتر حفاری کردیم و کابل‌های مخابراتی کارگذاری و به دکل‌ها وصل شد. تجهیزات PLC برای امنیت است که هر جا مشکلی وجود داشته باشد، بلافاصله متوجه می‌شویم و برای اصلاح آن اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل توچال در مورد بودجه این پروژه بیان کرد: بودجه کار برای سال اول تامین شده و طی دو سال حدود، ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی خطوط است و مشکلی وجود ندارد. با توجه به پیشرفت کار از زمان بندی پروژه جلوتر هستیم.

او با بیان اینکه هر کدام از پیست‌های دیگر نیازمند کمک باشند، مجموعه توچال به آن‌ها کمک خواهد کرد، ادامه داد: از نظر سخت افزاری به همه پیست‌ها کمک فنی می‌کنیم. برای یکی از پیست های تهران هم دو دستگاه تله اسکی ساختیم و آماده بهره‌برداری شد.

امداد در مورد هزینه بلیت پیست در فصل جدید اسکی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تصور می‌شود اسکی ورزش گرانی است و همه بضاعت این را ندارد که از این امکانات استفاده کنند، قیمت‌ها را شناور کرده‌ایم. برای روزهای شنبه ۱۴۰ هزار تومان، یکشنبه تا چهارشنبه ۱۸۰ هزار تومان و پنج‌شنبه و جمعه ۲۱۰ هزار تومان تعیین کرده‌ایم. مصوبه ما خیلی بالاتر از این است اما برای آنکه عزیزان استفاده کنند، قیمت‌ها را شناور در نظر گرفته‌ایم تا هر روزی که شرایط هزینه برایشان مناسب است، بیایند و استفاده کنند. ضمن اینکه امکان اجاره تجهیزات برایشان مهیا است. مربیان مجربی که از هیات اسکی تهران مدرک مربی گری دارند، اینجا حضور دارند و می‌توانند آموزش بدهند و به متقاضیان ظرف ۴، ۵ جلسه تا حدی با این ورزش آشنا و با تمرینات مسلط شوند.

مدیرعامل توچال در مورد سیستم خرید بلیت و عدم تناسب شماره بلیت با شماره صف مراجعه‌کنندگان مجموعه، گفت: سامانه فروش اینترنتی از این هفته باید فعال شود، اگر این اتفاق بیفتد این مساله هم حل می‌شود. البته کسانی که برای خرید بلیت حضور در صف می‌ایستند به ترتیب وارد سالن می‌شوند. به هر حال برای ورود به کابین‌ها باید این صف را داشته باشیم. ظرفیت خطوط ما محدود است البته دوستانی که به موقع حضور پیدا کنند خیلی در صف نمی‌مانند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.