قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره خود وضعیت ولادیمیر پوتین در میان حمله یا حمله نکردن به اوکراین را مورد بررسی قرار داده و اوضاع او را جالب ارزیابی نمی کند. این مجله با تیتر «پوتین کار را خراب کرد» معتقد است رئیس جمهور روسیه چه به اوکراین حمله کند و چه عقب نشینی کند، به کشورش آسیب رسانده است. اکونومیست اضافه می کند که رئیس‌جمهور روسیه باعث شده رابطه اوکراین با غرب تقویت شده و اروپا امنیت را به عنوان اولین اولویت برای خود در نظر بگیرد. این نشریه همچنین به انتقاد از دولت کانادا در برخورد با معترضان به واکسن اجباری می پردازد.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک به امکان بالا رفتن جنگ میان روسیه و آمریکا و تبدیل آن به اتفاقی که تمام جهان از آن می ترسند می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «منطقه خطر» می گوید با بالا رفتن تنش ها میان روسیه و ایالات متحده به خاطر وقایع در جریان میان روسیه و اوکراین، ممکن است باعث به وجود آمدن استراتژی های جدید جنگی از طرف هر کدام از این دو کشور شده و حتی به میان آمدن جنگ اتمی را بالا ببرد. نیوزویک همچنین در مقاله ای با عنوان «درس هایی که چین از سارس نگرفت» معتقد است این کشور می توانست با درس هایی که از همه گیری بیماری سارس در چند سال گذشته بگیرد، مدیریت بسیار بهتری برای همه گیری کرونا داشته باشد.

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک در شماره جدید خود برای مخاطبینش، درس های بسیار جالب توجهی در مورد خودشناسی و جهان بینی ارائه کرده است. این نشریه با طراحی جالب توجهی بر روی جلد که یک هزارتو را نشان می دهد، تیتر مقاله های مربوطه خود را در میان این هزارتو قرار داده است. مقاله هایی مانند «چگونه بتوانیم دوستی هایی بسازیم که بتواند برای مدت طولانی دوام بیاورد؟» و یا «چگونه اخلاقیات خوب را به شخصیت به ظاهر غیر قابل تغییر خود پیوند بزنیم؟»، «چگونه یاد بگیریم که زیاده خواه نباشیم؟» و سرآمد همه این خصوصیات «چگونه بتوانیم به معنای واقعی کلمه شادی را تجربه کنیم؟»

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود به احتمال کنار آمدن دموکرات های آمریکا با عادی سازی جامعه پس از فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده پرداخته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود که یک الاغ (نماد دموکرات ها) را نشان می دهد که با نگرانی در حال برداشتن ماسک خود در یک کافه شلوغ است، و با انتخاب تیتر «طعم عادی سازی» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا زمان آن فرا رسیده که دموکرات های تاثیرگذار در بسیاری از ایالت های آمریکا از سیاست های سخت گیرانه خود کوتاه آمده و اجبار زدن ماسک را برای مردم بردارند؟

ریزِن

ماهنامه ریزن در پرونده ای به انتقاد از ضرباتی که کسب و کارهای خرد در ایالات متحده به خاطر سیاست های عجولانه دولتی در این کشور می خورد می پردازد. این نشریه در مثال بارز خود، از بین رفتن تقریبا تمامی تجارت زنبورداری در جنوب ایالات متحده را زیر ذره بین برده که به خاطر یک سیاست غلط و پاشش نوعی سم توسط مقامات بهداشتی این کشور بر روی برخی مناطق برای از بین بردن بیماری، فقط در یک منطقه دو و نیم میلیون زنبور عسل تلف شده و کسب و کار افراد از بین رفته است. ریزن همچنین به انتقاد از مدیریت صحیح پس قانونی شدن خرید و فروش ماریجوآنا در ایالت کالیفرنیا پرداخته و می گوید این عدم مدیریت باعث به وجود امدن دوباره بازارهای سیاه در این حوزه شده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین پرداخته است. این مجله با انتخاب تیتر «حرکت اشتباه ممنوع» به تجزیه و تحلیل قدم هایی که روسیه در اتخاذ سیاست های خود در چند روز گذشته در مقابل غرب برای بحران اوکراین مطرح کرده می پردازد. این نشریه می گوید سیاست هایی که روسیه در پیش گرفته مثلا با ادعای عقب نشینی نیروهایش و سپس اضافه کردن نیرو و دیگر چیزها، سیاستی پیمان شکنانه بوده که پیش از این در بسیاری از جنگ های تاریخ نمونه آن را شاهد بوده ایم، اما اشپیگل می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا هنوز راهی هست که بتوان از بروز یک جنگ دیگر در اروپا جلوگیری کرد؟

نشنال رِویو

نشریه نشنال رویو که در ماه دو بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به تغییر خلق و خوی عجیب خانواده های آمریکایی در پیدا کردن مدارس برای فرزندانشان می پردازد. این مجله می گوید، اصل قرار گرفتن چیزهای جدید و کنار گذاشتن برخی دیگر از عوامل، باعث شده که رویه پیدا کردن مدرسه برای فرزندان توسط والدین  هیچ شباهتی به گذشته نداشته باشد. نشنال رویو همچنین در مقاله ای اصلاحات پیشنهادی برای تغییر رای الکتورال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به تازگی سروصدای زیادی را به پا کرده را زیر ذره بین برده و معایب و مزایای آن را معرفی می کند.

واشینگتن اِگزمینر

هفته نامه واشینگتن اگزمینر در پرونده ای جالب توجه، وضعیت والدین را در میان همه گیری ویروس کرونا و تمام سختی هایی که آن ها در این مدت دو سال گذشته تجربه کرده اند را زیر ذره بین برده است. این نشریه با انتخاب تیتر «آشفتگی والدین بودن در زمان همه گیری» انتقاد خود را بیشتر معطوف به سازمان های مختلفی میکند که در دوران عادی، وظایف مختلف خود در مورد پدر و مادران را در کمک به آن ها در تربیت فرزندانشان انجام می دادند اما در دوران همه گیری ویروس کرونا، از انجام وظایف خود سر باز زده و والدین را با مشکلات و درگیری های خود با فرزندان تنها گذاشته اند.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود به بررسی تاثیرات روحی و روانشناختی همه گیری ویروس کرونا بر مردم فرانسه پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «چرا کووید هنوز تمام نشده است؟» می گوید دو میلیون فرانسوی دچار صدمات و عوارض روحی و روان شناختی همه گیری ویروس کرونا شده اند و بعید است حتی با اتمام این بیماری تا مدت ها بتوانند به شرایط عادی زندگی شخصی و اجتماعی خود برگردند.

اِسپکتیتر

هفته نامه اسپکتیتر در پرونده ای، بسیاری از اتفاقات پیرامون بحران روسیه و اوکراین را نمایشی و برای جلب توجه جامعه جهانی و نه بیشتر ارزیابی می کند. این نشریه در طراحی جالب توجه روی جلد خود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به عنوان کارگردانی در میان نقش بازی کردن گروه های مختلف درگیر در این بحران نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «تئاتر جنگ» صحنه سازی ها و نمایشی بودن این جنبه ها را زیر ذره بین برده است. این نشریه در مقاله مرتبط دیگر با روسیه معتقد است باید اجازه شروع جنگ به روسیه داده شود و با برخورد با پوتین شکست را به وی تحمیل کرد. و در مقاله دیگری با عنوان «چگونه روسیه را از دست دادیم؟» به انتقاد از سیاست های غرب در منزوی کردن روسیه پرداخته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.