تحولات منطقه

تأخیر تقریبا ۲۴ ساعته در آغاز بلیت فروشی مسابقه فینال جام حذفی باعث شد که هزاران هوادار دو تیم پس از فعال شدن سامانه فروش بلیت برای این مسابقه وارد سامانه شوند که این هجوم کاربران سبب بروز اختلال در سایت و سرگردانی هواداران شد.

تأخیر در فروش بلیت فینال جام حذفی کشور سبب سرگردانی هواداران شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان بابت حضور هواداران در ورزشگاه آزادی در مسابقه فینال جام حذفی بین دو تیم نساجی مازندران و آلومینیوم اراک عصر امروز –سه‌شنبه- و از حوالی ساعت ۱۸ عرضه بلیت در سامانه فروش بلیت مسابقات فوتبال آغاز شد.

پس از آخرین جلسه مربوط به برگزاری مسابقه نساجی و آلومینیوم در تهران که صبح امروز -سه‌شنبه- برگزار شد سهمیه هر کدام از تیم‌های فینالیست برای حضور هواداران ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در نظر گرفته شد که بیشتر از رقم قابل پیش‌بینی برای این مسابقه طبق مقررات است. چرا که پیش‌تر عنوان شده بود برای هر باشگاه ۱۲ هزار و ۵۰۰ سهمیه بلیت در نظر گرفته می‌شود و پنج هزار بلیت هم به صورت خارج از سهمیه تیم‌ها عرضه می‌شود. با اعلام افزایش پنج هزار نفری سهمیه تیم‌ها، تا حدودی هواداران دو تیم خوشحال شدند که احتمال تهیه بلیت برای آن‌ها مقداری افزایش می‌یابد.

در ابتدای بلیت فروشی و پس از اعلام قیمت بلیت تصور می شد که تنها اعتراض هواداران مربوط به قیمت ۱۲۰ هزار تومانی بلیت مسابقه باشد که در مقایسه با قیمت بلیت مسابقه قبلی نساجی با توجه به تخفیف ۵۰ درصدی باشگاه به هواداران، افزایش ۷۰ هزار تومانی را نشان می دهد. اما از نخستین دقایق فعالیت سامانه بلیت‌فروشی با ترافیک بالای تقاضای کاربران برای خرید بلیت، سامانه فروش بلیت دچار اختلال شد و مسیر اعتراض هواداران به طور کامل تغییر کرد. زیرا اصلا امکان تهیه بلیت را ندارند.

بسیاری از هواداران نساجی در گروه‌ها و صفحات هواداری به دلیل اختلال ایجاد شده در سایت فروش بلیت بر اثر تقاضای بالای خرید بلیت به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازی فینال معترض شده‌اند. برخی هواداران نیز در تماس با خبرنگاران حوزه ورزش استان و افراد نزدیک به باشگاه خواستار پیگیری موضوع برای ضایع نشدن حق نساجی هستند. زیرا این احتمال را مطرح می‌کنند که در وضعیت ایجاد شده سهمیه هواداری تیم‌ها نیز به درستی اعمال نشود.

مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد که در برخی دقایق تعداد کاربران برخط سایت فروش بلیت مسابقات فوتبال از ۵۵ هزار نفر هم فراتر رفته است. 

این حجم بالای مراجعه به سایت که به دلیل نگرانی بابت احتمال عقب ماندن از خرید بلیت به وجود آمده سبب شد بسیاری از هواداران در فرآیند خرید بلیت با اختلال سامانه مواجه شوند.

در حال حاضر تلاش بسیاری از هواداران برای خرید بلیت پس از طی کردن چند مرحله از خرید در سایت، با برگشتن سایت به صفحه اول در مرحله انتخاب جایگاه ناکام می‌ماند.

یکی از ضعف‌های قابل مشاهده در صفحه فروش بلیت نساجی نیز که ابهاماتی را برای برخی هواداران ایجاد کرد، اشتباه ثبت شدن ساعت برگزاری مسابقه است. در حالی که مسابقه فینال قرار است ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شود، در سایت فروش بلیت ساعت ۱۹:۰۰ به عنوان زمان آغاز بازی اعلام شده است.

فروش بلیت مسابقه فینال در حالی از عصر امروز آغاز شد که طبق مقررات باید ۴۸ ساعت پیش از برگزاری مسابقه بلیت‌فروشی آغاز می‌شد تا هواداران فرصت کافی برای تهیه بلیت را داشته باشند.

در حال حاضر با وضعیت ایجاد شده بسیاری از  هواداران برای سفر به تهران و حضور در ورزشگاه کماکان در بلاتکلیفی برای برنامه‌ریزی به سر می‌برند. به همین دلیل بابت جبران کاستی ایجاد شده به دلیل تاخیر در آغاز بلیت‌فروشی، درخواست افزایش ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه را دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.