تحولات لبنان و فلسطین

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۵
کد خبر: 816749

سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و بازیگران ستاره‌اش هر از گاهی با حاشیه‌هایی مواجه شد که گاه سریال را به سمت مدح و گاه ذم پیش برد.

سجده شکر«یاغی» ستایش شد

به گزارش قدس آنلاین، سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت و بازیگران ستاره‌اش هر از گاهی با حاشیه‌هایی مواجه شد که گاه سریال را به سمت مدح و گاه ذم پیش برد.

اما بازی جذاب علی شادمان در قسمت ۱۸ یاغی، لحظات نفسگیر کشتی او تا رسیدن به سکوی قهرمانی، بوسه جاوید بر پرچم ایران و سجده شکر او سبب شد واکنش‌های منفی رنگ ببازد و اتفاقاً این سکانس‌ها به عنوان بخش‌های جذاب این قسمت، در میان کاربران به اشتراک گذاشته شود.

جدا از بازی خوب، تصویربرداری سکانس‌های مربوط به کشتی هم بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی از تأثیرگذارترین عملیات در تصویربرداری سینما، نورپردازی صحنه است. نور در سینما فراتر از تاباندن نور به اشیا فقط برای نمایاندن آن‌هاست. نورپردازی بافت را جلوه‌گر می‌کند، یعنی به ما امکان دیدن خطوط نرم یک صورت را می‌دهد و در واقع نگاه ‌ما را به اشیا و کنش‌های خاص معطوف می‌کند.

نور با ایجاد نقاط روشن و تاریک به اشیا و یا حرکات شکل می‌‎دهد که همه این‌ها در سکانس کشتی جاوید در مصاف قهرمانی، مورد توجه قرار گرفته بود که نشان از توجه خاص محمد کارت به تکنیک در سینما به همراه روایتگری دارد. با همه این ها در جذابیت صحنه های کشتی سریال یاغی نباید به اقتباسی بودن این اثر بی توجه بود. مخاطبی که کتاب «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش را خوانده به اندازه مخاطب سریال، از خواندن توصیفات مربوط به بخش های کُشتی لذت برده است.

خبرنگار: خدیجه زمانیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.