۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
کد خبر: 821249

بی‌بی‌سی فارسی سال‌هایی که فقط رادیو بود، آن‌قدر معتبر دانسته می‌شد که رمز کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ از خروجی‌های آن بود، فقط یک کلمه «دقیقاً» به عبارت هر شب گوینده بی‌بی‌سی اضافه شد تا رمز کودتا بیان شود، حالا که بی‌بی‌سی سال‌هاست تلویزیون فارسی هم دارد، هم رقبایش زیادتر شده‌اند و هم بی‌بی‌سی سعی می‌کند برای از دست ندادن مخاطبانی که روز به روز مبتذل‌تر می‌شوند، روز به روز مبتذل‌تر شود

بی‌بی‌سی بنرها را هم حکومتی کرد!

من و تو و اینترنشنال و انواع و اقسام بلاگرهای سطح پایین وسط آمده‌اند و بی‌بی‌سی هم مورد حمله قرار گرفته که اعتبارش را از دست داده‌اند. اخیراً مجری بی‌بی‌سی در پاسخ به انتقاد یکی از این بلاگرهای جوان به تعداد فالوورهای اینستاگرام بی‌بی‌سی اشاره کرد و آن را نشانه اعتبار خود دانست، اما با این پاسخ مواجه شد که فلان کمدین هم چند میلیون فالوور دارد!
بی‌بی‌سی فارسی چند سالی است که رو به افول نهاده است. خبرهایی را منتشر می‌کند که نهایت در سطح
من‌و تو و اینترنشنال است. چون می‌بیند آن‌ها رقیبش شده‌اند. مخاطب را سطحی و مبتذل بار آورده‌اند و حالا برای بیشتر دیده شدن، مجبورند مبتذل‌تر باشند. از سویی گویا من و تو و اینترنشنال وضعیت مالی بهتری دارند و مزدور-خبرنگارها را با مزد بیشتری استخدام می‌کنند، بنابراین، بی‌بی‌سی بخشی از کارکنانش را هم از دست داده است.
خبرهای بی‌بی‌سی به شعارنویسی روی دیوار، نمایش فیلم‌های تکراری از اغتشاشات، ذوق زدگی از حمله اهل آشوب به مأموران انتظامی و بسیجی‌ها و آتش زدن بنر در خیابان رسیده است. یعنی این موارد اقداماتی است که در مسیر براندازی یک حکومت، برای بی‌بی‌سی آن‌قدر مهم تلقی می‌شود که تیتر شود! جالب آنکه بی‌بی‌سی که هر چیزی را در ایران نپسندد، حکومتی می‌داند، اخیراً بنرها را هم حکومتی کرده و می‌نویسد بنر حکومتی!

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.