در پرونده لاله‌های سرخ به تشریح تاریخچه و اقدامات گروهک‌های تجزیه طلب کرد پرداختیم.

پرونده ۵ قسمتی «لاله‌های سرخ» با موضوع گروه‌های تجزیه طلب کردی

اگر نگاهی گذرا به به صفحات آغازین کتاب سراسر حماسه تاریخ انقلاب اسلامی بیاندازیم به این نکته پی خواهیم برد که بلاشک نخستین بحرانی که انقلاب نوپای ملت ایران در سال ۱۳۵۷ش با آن روبه‌رو شد عبارت بود از ظهور و بروز تحولاتی بغرنج در خطه زرخیز کردستان، تحولاتی که پس از مدت کوتاهی روزهای سختی را برای مردم غیور و میهن دوست این سامان رقم زد. در پرونده ویژه لاله‌های سرخ به تشریح تاریخچه اقدامات گروهک‌های تجزیه طلب کرد پرداختیم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.

سردار سهرابی: کردستان در ابتدای انقلاب تا یک قدمی تجزیه پیش رفت

ما در کردستان عراق دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه ملی میهنی کردستان(یه کتی) را داریم و سایر احزاب در ذیل این دو قرار می‌گیرند و اهمیت زیادی در کردستان عراق ندارند در ایران هم دو حزب خائن دموکرات و کومله وجود داشتند. به علاوه ما سازمان مجاهدین خلق را در کردستان داریم در حقیقت کردستان در ابتدای انقلاب تا یک قدمی تجزیه پیش رفت.

سلمان رضوی: سنتز تجزیه حاصل استراتژی پیرامونی بن گورین

تجزیه طلبی و دامن زدن به شکافهای قومی مهمترین حاصل معادله شوم استراژی پیرامونی رژیم اشغالگر قدس در منطقه غرب آسیا و قلب جهان اسلام است.

ظهره‌ وند: رونمایی از مثلث شوم جریانهای تجزیه طلب، فرانسه و رژیم صهیونیستی

در میان کشورهایی که از تجزیه طلبی در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط مهم و استراتژیک جهان حمایت می کنند کشور فرانسه موقعیتی عجیب و غریب دارد.

سرهنگ نظام‌پور: اگر کردستان را از دست داده بودیم انقلاب را از دست می‌دادیم/روایتی مستند از از چهارده ماه محاصره طاقت فرسای شهر سردشت

اگر پژوهشگری با نگاهی ژرف اندیش به تاریخ معاصر تحولات کردستان در اوایل دهه 1360ش بنگرد در خواهد یافت که شاید در میان مسئولان رده میانی ایران آن روز کمتر کسی همچون شهید محمد بروجردی به بغرنج و حساس بودن مسئله کردستان پی‌برده باشد شهیدی که برای پاکسازی کردستان عزیز و مظلوم از عناصر فرصت طلب و مخرب ضد انقلاب به تمام مقامات دنیوی پشت پا زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.