معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه همراه با سرد شدن هوا و گسترش بیماری‌های ویروسی تعداد مبتلایان به بیماری ویروسی آنفلوآنزا در این استان افزایش یافته است، گفت: تست آنفلوآنزای ۲۵ درصد افرادی که با علائم تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مراجعه می کنند، مثبت است.

تست آنفلوآنزای ۲۵ درصد بیماران مراجعه کننده با علائم تنفسی در مازندران مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، عباس علیپور اظهار کرد: سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ سه بیماری ویروسی شایع در فصول سرد سال به شمار می روند و افراد را درگیر می کند.

وی ادامه داد: در سه هفته اخیر موج ابتلا به آنفلوآنزا را در مازندران شاهد هستیم که با توجه به شباهت علائم میان این سه بیماری تست آنفلوآنزا برای افراد با شرایط حاد و بستری در بیمارستان ها انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تب ، سردرد و بدن درد از جمله علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ در افراد است اما هر یک از این بیماری ها در شدت علائم و طول مدتی که افراد این علائم را دارند متفاوت است و آنفلوآنزا و کووید ۱۹ شدت و مدت علائم در افراد بیشتر و در سرماخوردگی این علائم خفیف است.

علیپور با اشاره به اینکه در هفته های اخیر تعداد مراجعه سرپایی به کووید ۱۹ در مازندران افزایش یافت، افزود: استقبال مردم به تزریق واکسن در مراحل اول تا سوم باعث شده تا از میزان ابتلا به این بیماری بکاهد.

وی رتبه مازندران در تزریق واکسن کرونا در کشور را نخست اعلام کرد و یادآور شد: درحال حاضر بیش از ۶۳ درصد مردم استان دُز سوم واکسن کووید خود را تزریق کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پوشش تزریق دُز چهارم این واکسن ۱۰ و نیم درصد جمعیت استان است و از مردم درخواست می کنیم افرادی که ۶ ماه از تزریق زمان واکسن آنها می گذرد برای تزریق دُز بعدی اقدام کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.