مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تعداد معلمان استان طی سال ۹۲، ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اکنون این آمار به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر است و در مقایسه شاخص های سال ۹۲ حدود چهار هزار معلم کمبود وجود دارد.

خراسان‌شمالی چهارهزار معلم کم دارد/ معلمان شبهات دانش‌آموزان را رفع کنند

به گزارش قدس آنلاین، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش جهاد تبیین با اشاره به اینکه مدیران مدارس موظف هستند که دستاوردهای انقلاب را برای دانش آموزان مطرح کنند، اظهارکرد: باید موضوعات از جنبه های مختلف برای نوجوانان شفاف سازی شود.

وی گفت: در ایام کرونا معلمان مدافعان واقعی تعلیم و تربیت بودند مدارس تعطیل شدند اما آموزش هیچ تعطیلی نداشت، اما در راستای جهاد تبیین حتی اگر نیاز است چهره به چهره با دانش آموزان جلسه بگذارید و شبهات را رفع کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی طی سال ۹۲ آموزش و پرورش استان ۱۵۹ هزار دانش‌آموز و امسال این رقم به ۱۹۰ هزار رسیده آمار معلمان رسمی و پیمانی در این سال ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اکنون این آمار به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر است و در مقایسه شاخص های سال ۹۲ حدود چهار هزار معلم کمبود داریم.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان بازوان قوی مدیران هستند که باید از این ظرفیت بهره گرفته شود.

اکبری گفت: کمبود نیروی انسانی وجود دارد، اما با حداکثر ظرفیت کار می کنیم تا هیچ کلاسی بدون معلم نماند زیرا این اولویت است.

این مقام مسئول بیان داشت: فضای آموزشی در بجنورد خیلی کم است و در زمان ثبت نام ها شرمنده اولیا بوده ایم، امید است که با وجود تمام کمبودات بتوانیم عدالت آموزشی را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.