هفته چهاردهم لیگ برتر عصر دیروز با ادامه صدرنشینی پرسپولیس، شکست سپاهان و پیروزی نساجی به پایان رسید.

گل امتیازات را گل‌گهر از دست داد/ پرسپولیس، صدرنشین بی‌شریک

در سیرجان و در بازی ۶ امتیازی بین تیم‌های گل‌گهر و پرسپولیس، سرخپوشان موفق شدند میزبان خود را ۲ بر صفر شکست دهند و صدر جدول را از استقلال بگیرند. محمد عمری(۵۰) و سینا اسدبیگی(۷۹) برای پرسپولیس گل زدند.
نیمه اول این بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. بهترین موقعیت نیمه اول برای تیم میزبان بدست آمد؛ زمانی که امیرسامان سلطانی داور مسابقه در دقیقه ۹ به نشانه پنالتی به سود گل‌گهر در سوت خود دمید. امین پورعلی پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد.
در شروع نیمه دوم سرخپوشان خیلی زود به گل برتری دست پیدا کردند. محمد عمری پس از جا گذاشتن یک بازیکن حریف با شوتی زمینی در دقیقه ۵۰ دروازه محسن فروزان را از زاویه بسته باز کرد. در حالی که گل‌گهر برای رسیدن به گل تساوی تلاش زیادی می‌کرد و از چپ و راست روی دروازه سرخپوشان توپ می‌ریخت، در دقیقه ۷۹ این تیم میهمان بود که به گل دوم رسید. در این صحنه سینا اسدبیگی توپ برگشتی گل‌گهری‌ها را از چند متر پشت ۱۸ قدم با شوتی تماشایی و مهار نشدنی به گل دوم تبدیل کرد. شاگردان گل‌محمدی با این پیروزی ارزشمند ۲۹ امتیازی شدند و از تساوی استقلال و شکست سپاهان بهترین استفاده را بردند و به صدر جدول برگشتند.
اما تیم فوتبال سپاهان دیروز برابر پیکان شکست خورد تا پیکانی‌ها طلسم ۱۰ هفته نبردن خود را بشکنند. سپاهان که در رده سوم جدول قرار داشت، با شکست دیروز که دومین باخت این فصل شاگردان «ژوزه مورایس» محسوب می‌شد، با ۲۴ امتیاز و پایین‌تر از استقلال و پرسپولیس در رده سوم باقی ماند.پیکان هم با هدایت مجتبی حسینی که ۱۰ هفته بدون برد بود توانست این طلسم را سرانجام مقابل تیم مدعی سپاهان بشکند. آخرین برد پیکان در هفته سوم بدست آمده بود و در ۱۰ هفته گذشته با مساوی و باخت زمین را ترک کرده بود.پیکانی‌ها با ۱۷ امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کردند و جای هوادار را گرفتند.
همچنین ورزشگاه وطنی قائمشهر دیروز میزبان بازی دو تیم فوتبال نساجی مازندران و تراکتور تبریز بود؛ مسابقه ای که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود نساجی به پایان رسید.
در این مسابقه نساجی در عرض سه دقیقه کار تراکتور را تمام کرد. ابتدا رضا جعفری (۳۲) و سپس علیرضا نعمتی (۳۵) برای نساجی گلزنی کردند تا تراکتور در همان نیمه نخست بازنده به رختکن برود.در نیمه دوم هم تلاش تراکتور برای گلزنی به جایی نرسید؛ در حالی که نساجی هم چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد و نتوانست اختلاف گل‌هایش را بیشتر کند.
نساجی با هدایت حمید مطهری با برد ارزشمند دیروز ۲۰ امتیازی شد و به رده پنجم جدول صعود کرد تا خود را به جمع مدعیان بالای جدول اضافه کند. تراکتور هم با «پاکو خمس» سرمربی اسپانیایی ۱۹ امتیازی باقی ماند.
در دیگر بازی دیروز هم مس کرمان و ملوان به تساوی بدون گل رضایت دادند تا در رده چهاردهم و سیزدهم جدول باقی بمانند.

خبرنگار: جواد رستم زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.