به گزارش قدس آنلاین، چهارمین روز جشنواره با فیلم چرا گریه نمیکنی به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه کنندگی رضا محقق آغاز شد.
میتوان چرا گریه نمیکنی را فیلمی راضی کننده عنوان کرد که لحظات کمدیِ خاص آن توانست تا ثانیه آخر مخاطبان را در سالن نگه دارد.
حمیدرضا مدقق، منتقد سینما در گفتوگو با خبرنگار ما درمورد این فیلم گفت: چرا گریه نمیکنی از فیلم قبلی معتمدی قابل توجهتر بود و صحنههای کمدی فیلم از نقاط قوت آن به حساب میآمد.
اما نشست خبری این فیلم را میتوان یکی از پرحاشیهترین نشستهای این دوره از جشنواره فیلم فجر دانست. نشستی که تنها باحضور تهیه کننده فیلم برگزار شد. آن هم درحالی که معتمدی، کارگردان فیلم در سینما حاضر بود اما از حضور در نشست خبری امتناع ورزید!
در نشست خبری چرا گریه نمیکنی بیش از آن که به محتوا و مسائل فنی فیلم پرداخته شود، به حواشی پیرامون عدم حضور بازیگران و کارگردان پرداخته شد. سیدرضا محقق باحضور خود در نشست درحقیقت از بازیگران اعلام برائت کرده و در بخشی از این نشست عنوان کرد: کاسبان تحریم به هنر نفوذ کردهاند اما سینما متعلق به ملت ایران است و تحریم شدنی نیست.
محقق در بخشی از گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار ما نیز عنوان کرد: پیام جشنواره ۴۱ این است که در آینده سینمای ما پرثمر تر جلو می رود.
دومین اثری که در سینمای اهالی رسانه روی پرده رفت، انیمیشن بچه زرنگ به تهیه کنندگی حامد جعفری بود. اثری که توانست رضایت مخاطبان را تا حد زیادی جلب کند. نشست خبری این انیمیشن نیز با استقبال خوب اهالی رسانه و بسیار پرشور برگزار شد.
جعفری، تهیه کننده این انیمیشن، در گفتوگوی اختصاصی با قدس آنلاین درخصوص چرایی حضور این انیمیشن در بخش مسابقه جشنواره بیان کرد: ما تلاش میکنیم از هر روزنهای برای گروه خاموشی که کمتر مورد توجه قرار میگیرند، یعنی حوزه کودک و نوجوان استفاده کنیم.
آخرین فیلم روز چهارم، هوکِ حسین ریگی بود. فیلمی با لهجه بلوچی که به داستان بوکسوری جوان از استان سیستان و بلوچستان پرداخته بود و تلاش شده بود تا در آن به نحوی زیباییهای استان را به تصویر بکشد.
فیلم هوک نتوانست مخاطبان را تا لحظه آخر روی صندلیها بنشاند؛ با این حال نشست خبری آن با استقبال خوب اهالی رسانه و با حضور تهیه کننده، کارگردان، بازیگران، طراح صحنه و طراح لباس فیلم برگزار شد.
بازی بازیگر نوجوان این فیلم، سبحان رخشانی که اهل استان سیستان و بلوچستان بود نیز مورد توجه قرار گرفت.
در مجموع آثار روز چهارم جشنواره را میتوان قابل قبول دانست؛ آثاری که علی رغم برخی ضعفهای فنی، محتوایی امیدبخش داشتند که از فضای تاریک فیلمهای اجتماعی چندسال اخیر فاصله داشت.
خبرنگار: محدثه مودی
نظر شما