مجله فرانسوی «شارلی ابدو» که سابقه انتشار کاریکاتورهای موهن علیه مقدسات مسلمانان و جوامع اسلامی را دارد، این بار با انتشار یک کاریکاتور در شبکه‌های اجتماعی با موضوع زلزله ترکیه، عمق نفرت خود را نشان داد.

انتشار کاریکاتور موهن درباره زلزله ترکیه در مجله فرانسوی شارلی ابدو

به گزارش قدس آنلاین، این رسانه در کاریکاتور خود که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت، نوشت: «زلزله در ترکیه»، «نیازی به ارسال تانک نیست.»
شارلی ابدو که پیش از این نیز کاریکاتورهای توهین‌آمیزی علیه حضرت محمد(ص) و مقدسات مسلمانان منتشر کرده، این بار زلزله ترکیه را که در آن هزاران نفر جان خود را از دست دادند، دستاویز قرار داده و به نفرت پراکنی خود ادامه داد.
پست این نشریه افراطی که در توئیتر با عنوان «نقاشی روز» منتشر شده، واکنش های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و جامعه ترکیه به همراه داشته است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند. این حادثه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور در مجموع ۴۵۰۴ کشته برجای گذاشته است.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.