رئیس‌جمهور بلاروس گفت که تنها در صورتی به سربازان خود دستور می دهد که در کنار روسیه بجنگند که کشور دیگری به بلاروس حمله کند.

لوکاشنکو: اگر به بلاروس حمله شود، همراه روس‌ها می‌جنگیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دولتی بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاورس که بارها ادعاهای کی‌یف و غرب مبنی بر کشاندن کشورش به جنگ اوکراین در سمت مسکو را رد کرده است، همچنین گفت که قصد دارد روز جمعه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

او در دیدار با خبرنگاران خارجی و بلاروسی در مینسک گفت: من فقط در یک مورد آماده جنگ همراه روس‌ها از خاک بلاروس هستم: اگر حتی یک سرباز برای کشتن مردم من وارد خاک بلاروس شود. اگر آنها به بلاروس تجاوز کنند، پاسخ شدیدترین خواهد بود و جنگ ماهیت کاملاً متفاوتی به خود خواهد گرفت.»

لوکاشنکو تاکید کرد: بلاروس قرار نیست بسیج اعلام کند، بلاروس ها نباید نگران این باشند. ارتش ما به همین ترتیب به انجام وظایف خود ادامه می دهد. ما هیچ بسیجی اعلام نکرده‌ایم و قرار نیست انجام دهیم. اما ما خود را برای جنگ آماده می‌کنیم تا بتوانیم از تجاوز علیه خود جلوگیری کنیم. بلاروس ها نیازی به نگرانی در مورد آن ندارند.

رهبر بلاروس تأکید کرد: «مردم ما باید به کار خود ادامه دهند و آرام باشند.»

الکساندر لوکاشنکو توضیح داد: « اگر احساس کنیم که جنگ در شرف شروع است، بسیج را انجام می دهیم. تاکنون چنین تهدیدی وجود ندارد. اگر صلح می‌خواهید برای جنگ آماده شوید. این من نبودم که این ایده را ابداع کردم. بنابراین، اگر خواهان صلح هستید، باید برای جنگ آماده باشید. و دشمن شما باید بفهمد که شما آماده هستید.»

در مورد برخی گزارش‌ها از فرار برخی مردم از بلاروس لوکاشنکو گفت: مطمئنم که این «هراس» به زودی فروکش خواهد کرد و این فقط یک کمپین اطلاعاتی است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند. این بدان معناست که آنها در بلاروس به چیزی فکر می کنند. یا آنها به سادگی می خواهند شعله های آتش را در اینجا شعله ور کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.