نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه خود با کابینه دولت، خواستار برخورد خشونت آمیز با مخالفان خود شد.

نتانیاهو: جواب معترضان را با مشت بدهید!

به گزارش قدس آنلاین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه، خواستار برخورد خشونت آمیز با معترضان و مخالفان خود شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هیئت دولت در خصوص اعتراضات گسترده به تغییر در ساختار قضائی اظهارات جنجالی را بیان کرد و به شدت به تظاهرکنندگان و مخالفان حمله کرد. نتانیاهو در جلسه کابینه به وزرا گفت: میخواهم به شما اجازه دهم که با مشت معترضان را بزنید! این هایی که الان با طرح تغییر در ساختار قضائی مخالفت میکنند، همان هایی هستند که با واکسیناسیون مخالف بودند، با اینها باید کوبنده برخورد کرد!

در ادامه و پس از بازتاب این سخنان بنیامین نتانیاهو، دفتر وی تلاش کرد تا به گونه ای این اظهارات را توجیه کند و اینگونه سخنان نتانیاهو را تفسیر کند که منظور وی،‌ برخورد فیزیکی نبوده است!

نتانیاهو: جواب معترضان را با مشت بدهید! «معترضان را با مشت بزنید»: اظهاراتی جنجالی نتانیاهو در جلسه کابینه

در چند هفته اخیر سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات گسترده ای علیه بنیامین نتانیاهو بوده است. تظاهر کنندگان با تصویب و اعمال طرح تغییر در ساختار قضائی که از سوی دولت نتانیاهو مطرح شده است، مخالف هستند.

به عقیده مخالفان و معترضان، این طرح، قدرت غیر قابل محدود به نتانیاهو و دولت وی میدهد. طرح دولت نتانیاهو به محدود کردن اختیارات کنونی دیوان عالی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد و این نهاد از آن پس قادر نخواهد بود جلوی اجرای هیچ قانونی را بگیرد. اگر "اصلاح" مورد نظر دولت نتانیاهو در نظام حقوقی اسرائیل صورت بگیرد، نمایندگان کنست قادر خواهند بود با رای اکثریت نسبی در پارلمان، هر حکم دیوان عالی علیه مصوبات خود را رد کنند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.