معاون اشتغال وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است بسیاری از کسانیکه جذب بازار کار می شوند دانش آموخته هنرستان‌ها و مراکز و فنی و حرفه‌ای هستند و نباید درباره کیفیت کاری که این مراکز ارایه می‌کنند، سیاه نمایی کرد.

درباره کیفیت کار هنرستان‌ها و مراکز و فنی و حرفه‌ای سیاه نمایی نکنید

تاثیر بازار کار کم‌رونق هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای موجب شده تا خانواده‌ها استقبال خوبی از این مراکز برای تحصیل فرزندان خود نداشته باشند و همین موضوع سبب شده این تصور غلط ایجاد شود که دانش‌آموزانی که از همه جا رانده ‌شده‌اند و امکان تحصیل در رشته‌های نظری را ندارند، ناگزیر به رشته‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای پناه می‌برند.

محمود کریمی بیرانوند، عنوان کرد: «آنچه در کشور ما همیشه بوده این است که مهارت‌هایی که آموزش داده می شود چه در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و چه در آموزش عالی مناسب بازار کار نیست. این مسئله هم درست است و هم غلط است.»

وی افزود: «بخش غلط این موضوع آنجاست که نمی‌توانیم بگوییم هر چه هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه‌ها جذب می‌کنند نمی‌توانند وارد بازار کار شوند چون بیشتر کسانیکه در بازار کار جذب می‌شوند دانش آموخته همین مراکز و نهادها هستند. طبیعتاً یک عدم تطابقی وجود دارد که می‌توان با برنامه‌های مشترک بین وزارتخانه‌ای حل شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.