رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت زودهنگام شلیل در میاندرود خبر داد.

برداشت شلیل از باغات مازندران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ‌اظهار داشت: برداشت هلوی پیش‌رس در شهرستان میاندرود آغاز شد که با این برداشت عملا برداشت این میوه بهاره یک ماه جلو افتاده است.

وی افزود: هلو رقم حسن‌پوری که این سال‌ها مورد توجه کشاورزان قرار گرفته ‌یک ماه زودتر از موعد به بار می‌نشیند که بازارپسندی بهتری نیز دارد.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: این ارقام چند سال گذشته در 2 هکتار شده بود که اکنون به بیش از 100 هکتار در استان رسیده است.

وی تصریح کرد: 81 هزار تن محصول پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات این محصول برداشت شود و برداشت شلیل‌های میان‌رس در مازندران  از اواسط خردادماه آغاز می‌شود و تا اوایل شهریور ادامه دارد.

عنایتی با تاکید بر اینکه این اقدام برداشت زودهنگام هلو نوبرانه به صورت گلخانه‌ای صورت گرفت، افزود: سیاست سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کشت و کار گلخانه‌ای نیست و به صورت فضای باز کشت و کار هلو شلیل انجام می‌شود که از اواسط اردیبهشت کار برداشت آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 12 هزار هکتار در مازندران به زیر کشت هلو و  شلیل اختصاص دارد خاطر نشان کرد:امسال پیش بینی می شود 20 درصد افزایش تولید این محصول را داشته باشیم. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.