حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صمت امروز با انتقاد برخی نمایندگان مواجه و دال بر بی توجهی به استیضاح فاطمی امین عنوان شد، اما یک عضو هیئت رئیسه مجلس از حضور رئیس جمهور در جلسه امروز مجلس با تأخیر خبر داد.

 رئیس جمهور به جلسه استیضاح فاطمی امین می‌رود

به گزارش قدس آنلاین،  جلسه استیضاح وزیر صمت از صبح امروز دهم اردیبهشت‌ماه در صحن مجلس آغاز شد و در ابتدا موافقان استیضاح به بیان دلایل خود برای استیضاح وزیر صمت پرداختند.

حضور نیافتن رئیس جمهور در دومین استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت ، معدن و تجارت به فاصله چند ماه، امروز با انتقاد برخی نمایندگان مواجه شدذ.

غنی نظری نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در ابتدای صحبت‌های خود به عنوان موافق استیضاح گفت: این‌که رئیس جمهور در جلسه استیضاح حضور پیدا نکرده نشان دهنده بی‌توجهی ایشان به استیضاح و یا بی‌توجهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

باقر قالیباف رئیس مجلس اما در واکنش به این موضوع با ااره به اینکه در آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی الزامی برای حضور رئیس جمهور وجود ندارد و قید نشده، گفت: آقای رئیس جمهور می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند و یا این‌که تشریف نیاورند.

پس از اتمام مدت زمان قانونی نمایندگان موافق استیضاح که طبق آیین نامه داخلی مجلس، دو ساعت  فرصت داشتند،  نوبت به مخالفان استیضاح رسید.

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس با اعلام اتمام زمان استیضاح کنندگان، از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرد تا برای ارایه توضیحات در سخنگاه مجلس حضور یابد.

وی گفت: ظاهرا قرار است رئیس جمهور در جلسه استیضاح تشریف بیاورند که حداکثر یک ساعت وقت دارند و بعد از ایشان نوبت دفاعیات وزیر می‌رسد که می‌تواند بخشی از وقت خود را به دو نفر از نمایندگان بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که رئیس جمهور می‌خواهد که در جلسه حضور پیدا کند تا وقتی که ایشان تشریف بیاورند وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را مطرح می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.