آخرین تحولات لبنان

مسئول گروه علوم قرآن و حدیث پژوهش‌سرای حوزوی امام رضا(ع) از برگزاری نخستین روز کارگاه آموزشی روش‌شناسی پاسخ به شبهات قرآنی خبر داد.

کارگاه آموزشی روش‌شناسی پاسخ به شبهات قرآنی برگزار شد

 هادی غلامرضائی اظهار داشت: این کارگاه آموزشی که به دو صورت حضوری و مجازی در حوزه امام رضا علیه السلام تهران برگزار شد، با استقبال خوب اساتید، طلاب، دانشجویان و معلمان مواجه گردید.

دکتر حسین رضایی، استاد کارگاه، در جلسه نخست پس از تعریف شبهه و چرایی لزوم پاسخ‌گویی به آن، مهمترین کتب ضد قرآنی و جوابیه‌های آن‌ها را معرفی کرد.

وی در ادامه، به صورت ویژه به معرفی کتاب «نقد قرآن سُها» و ویژگی‌های آن پرداخت و گفت: «این کتاب که در حقیقت کار یک گروه است و نه یک فرد، همه شبهات قرآنی پیش از خودش را گردآوری و با بیانی ساده و روان مطرح کرده است». مطلب پایانی این جلسه درباره توانمندی‌های لازم جهت پاسخ‌گویی به شبهات قرآنی بود.

مولف کتاب عرصه سیمرغ در جلسه دوم برخی از معجزات علمی قرآن را بیان و برای نمونه به آیه ﴿فِی بِضْعِ سِنِینَ لِلّٰهِ اَلْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ اَلْمُؤْمِنُونَ﴾(الروم:۴) اشاره کرد و گفت: آیات آغازین سوره روم در مکه و در سال دوازدهم (۶۲۰میلادی) نازل شده‌اند. با بررسی تاریخ جنگ‌های ایران و روم مشخص می‌شود که روم قبل از نزول این سوره مدام از ایران شکست خورده و ادامه این روند مورد انتظار است؛ اما سه سال پس از نزول این سوره (۶۲۳م)، شکست‌های ایران از روم آغاز شده و تا شش سال یعنی نه سال پس از نزول (۶۲۹م) ادامه داشته است. بنابراین، این‌که خداوند در قرآن از واژه «بضع» استفاده کرده، بدین معنا نیست که تاریخ شکست ایران از روم به صورت مبهم پبش‌گویی شده است؛ بلکه یعنی این شکست سه سال بعد آغاز خواهد شد و تا سال نهم ادامه خواهد داشت. همان چیزی که مورخین جنگ‌های باستانی ایران و روم به آن تصریح کرده‌اند. اعجاز دیگری که در این آیه می‌باشد ﴿وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ اَلْمُؤْمِنُونَ﴾ است که اشاره به زمان فتح مکه و خوش‌حالی مؤمنین در آن سال دارد.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت حضوری یا مجازی در مابقی جلسات این کارگاه می‌توانند با مراجعه به نشانی https://survey.porsline.ir/s/JN5c4XUI ثبت نام و لینک کلاس مجازی را دریافت کنند.

منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.