جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در روز بین المللی کودکان بیگناه قربانی حملات، جرم تلقی کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطین و استفاده از همه ابزارها برای محاکمه کسانی که مرتکب این جنایت‌ها شده اند، خواستار شد.

تاکید حماس بر لزوم جرم انگاری جنایات‌ صهیونیست‌ها علیه کودکان

   به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد جنایت‌های روزافزون رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطین عزم و اراده ملت ما برای ادامه مبارزات به منظور به دست آوردن حقوق قانونی، دفاع از خاک، قدس و مسجد الاقصی را در هم نخواهد شکست.
این جنبش با اشاره به مسئولیت انسانی و سیاسی و حقوقی همه کشورها، سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه در زمینه رسوا کردن جنایت‌ها و تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر صهیونیست علیه کودکان فلسطین، عمل برای متوقف کردن این جنایت‌های سازمان یافته، محاکمه طرف‌های جنایتکار در دادگاه‌های بین المللی و جلوگیری از فرار آن‌ها از مجازات، افزود: این روز بین المللی بار دیگر به جهان یادآوری می‌کند که به سبب حملات مستمر و روزافزون رژیم اشغالگر، رنج‌های انسانی، ظلم و جنایت‌ها علیه کودکان فلسطینی ادامه دارد. به طوری که از ابتدای سال کنونی میلادی، بیش از ۲۸ کودک و نوجوان بیگناه به شهادت رسیده اند.
این جنبش تاکید کرد اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطین همچنان از طریق جنایت محاصره ظالمانه نوار غزه، ادامه دارد. این اقدام کودکان بیمار را از درمان، غذا و دارو محروم می‌کند و جنگ رژیم اشغالگر علیه کودکان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز از طریق جنایت‌های ربایش، بازداشت، کشتن با شلیک گلوله جنگی، حبس در منزل و استفاده از آن‌ها به عنوان سپرهای انسانی، ادامه دارد. از سوی دیگر، رنج‌های بیش از ۱۶۶ کودک و نوجوان اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر تشدید شده است؛ از جمله ۶ کودک و نوجوان که بدون تفهیم اتهام در بازداشت اداری به سرمی برند و با نقض همه قوانین بین المللی، وحشیانه‌ترین شکنجه‌های جسمی و روحی علیه آن‌ها اعمال می‌شود.
جنبش حماس تاکید کرد ادامه سکوت جامعه بین المللی و شانه خالی کردن آن در جرم تلقی کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه کودکان فلسطین و برخورد دوگانه در قبال این موضوع، به منزله نشان دادن چراغ سبز به مسئولان این رژیم و دولت فاشیست آن است تا اقدامات تروریستی بیشتری علیه کودکان بیگناه انجام دهند.
این جنبش از همه کشورها، سازمان‌های حقوق بشری و بشردوستانه خواست به مسئولیت‌های خود در قبال کودکان بیگناه فلسطین عمل کنند و برای نجات آن‌ها از ظلم رژیم اشغالگر و اقدامات تروریستی روزافزون آن اقدامی انجام دهند، کودکان و نوجوانان اسیر را از زندان‌های رژیم اشغالگر آزاد کنند و اقداماتی انجام دهند تا کودکان فلسطین بتوانند با آزادی و عزت و کرامت زندگی کنند و مانند کودکان جهان از حقوق طبیعی خود بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.