انتخابات

دست راست را به نشانه عهد بستن بالا نگه داشته و عهدنامه پیوند ازدواج را در جوار امام رضا(ع) زمزمه می‌کنند. زوج‌های جوان در حریم نورانی مهربان‌ترین امام با هم عهد می‌بندند که همیشه یار و یاور هم باشند و از امام مهربانی‌ها می‌خواهند که در جاده پر پیچ و خم زندگی یاری‌شان کند تا به سرمنزل سعادت برسند.

عهدی مشترک در حریم مهربان‌ترین امام/ روایتی جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در بارگاه منور رضوی + عکس‌ها

دست راست را به نشانه عهد بستن بالا نگه داشته و عهدنامه پیوند ازدواج را در جوار امام رضا(ع) زمزمه می‌کنند. زوج‌های جوان در حریم نورانی مهربان‌ترین امام با هم عهد می‌بندند که همیشه یار و یاور هم باشند و از امام مهربانی‌ها می‌خواهند که در جاده پر پیچ و خم زندگی یاری شان کند تا به سر منزل سعادت و خوشبختی برسند.

به گزارش آستان نیوز، شنبه‌شب گذشته رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی میزبان 40 زوج جوان دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بود که آغاز زندگی مشترک خود را در این مکان نورانی جشن گرفتند.

عهدی مشترک در حریم مهربان‌ترین امام/ روایتی جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در بارگاه منور رضوی + عکس‌ها

تلاش برای ادامه راه شهدا

روح الله تولایی؛ معاون آموزشی دانشگاه جامع امام حسین(ع) بعد از تبریک و شادباش پیوند زناشویی زوج‌های جوان خطاب به آنها می گوید: دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) افتخار دارند که در دانشگاهی که به نام نامی اقا اباعبدالله الحسین(ع) نامگذاری شده تحصیل می‌کنند و این نشان افتخار را تا آخر عمر همراه خود دارند.

وی خطاب به همسران این دانشجویان می افزاید: مهمترین رسالتی که دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) دارند کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی است که تاکنون شهدای بسیاری در این راه تقدیم شده است و شما هم باید کمک کنید که همسران شما در هر موقعیت شغلی که هستند ادامه دهنده راه شهدا باشند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع امام حسین(ع) خاطرنشان می کند: در این مکان مقدس عهد ببندید که با تلاش در راه تحقق تمدن نوین اسلامی از سربازان راست قامت مهدی موعود(عج) باشید.

نصایحی پدرانه پیر فرزانه

حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی مانند پدری مهربان و دلسوز در این مراسم نصایحی پدرانه را پیش کش این زوجین جوان می کند تا در جاده زندگی توشه راهشان باشد. این عالم فرزانه ضمن تبریک پیوند مبارک ازدواج خطاب به زوج‌های جوان می گوید: خداوند همه عالم را بر اساس قانون زوجیت آفریده و هر چیزی که در این عالم لباس خلقت به تن دارد زوج است و احدیت و فردیت تنها مختص ذات اقدس پروردگار است.

عهدی مشترک در حریم مهربان‌ترین امام/ روایتی جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در بارگاه منور رضوی + عکس‌ها

وی بیان می کند: انسان بعد از پیوند ازدواج به تکامل می‌رسد بنابراین سعی کنید که بعد از این تکامل در سایه پیروی از دستورات دین یک زندگی پاک، سالم و پر از نشاط که نتیجه‌اش می‌شود فرزندان صالح، برای خود رقم بزنید.

حجت‌الاسلام راشد یزدی می افزاید: زن و مرد مکمل و مُتمم هم هستند و با در کنار هم قرار گرفتن می‌توانند به اوج تعالی برسند. برای داشتن یک زندگی سالم باید چند نکته را مد نظر داشته باشند از جمله اینکه زن و شوهر همواره نسبت به هم ابراز علاقه کنند.

وی اظهار می کند: زن و شوهر برای داشتن یک زندگی خوب و سرشار از آرامش باید نسبت به هم اعتماد داشته باشند و یکی دیگر از عواملی که باعث نشاط در زندگی می‌شود احترام متقابل زوجین نسبت به یکدیگر است.

تجربه شیرین اولین سفر

مهدی رضایی و زهرا سادات محمدی زوج‌های جوان خوزستانی شرکت کننده در جشن ازدواج دانشجویی هستند که با دل‌هایی پرامید نسبت به آینده در این جشن پرسرور شرکت کرده و نگاه مهربان امام مهربانی‌ها را در طول مسیر زندگی طلب می‌کنند. آقا مهدی که خلعت دامادی به تن دارد می‌گوید: زیارت امام رضا(ع) همیشه مَسرَّتی زاید الوصف دارد و حالا این مسرت با همراهی همسرم زهرا چندین برابر شده است.

هرا سادات هم می‌گوید: خداوند محبتی بین ما قرار داده است که برگرفته از محبت اهل بیت(ع) است. یعنی محبت اهل بیت(ع) که در دل هردوی ما وجود دارد، دل‌های ما را به هم نزدیک کرده و در حرم آقا امام رضا(ع) با هم عهد می‌بندیم که برای همیشه این مهر و محبت را حفظ کنیم.

س خانم که اولین سفر خود را با همسرش تجربه می‌کنند می‌گوید: وقتی وارد حرم شدیم زائران از چادر سفیدی که بر سر و شاخه گلی که در دست داشتیم متوجه می‌شدند با یک کاروان عروس و دامادها همراه هستند و از این بابت خوشحال بودند و برای خوشبختی ما دعا می‌کردند که این خیلی حس خوبی به من می‌داد.

فرصتی برای گفت‌وگوی زوجین جوان

امیر رضایی و فاطمه جوادی‌فر زوج جوان دیگری هستند که با آنها هم صحبت می‌شویم. آقا داماد می‌گوید: این سفر معنوی باعث شد که فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر بین زوج‌های جوان ایجاد شود و همه ما در فضایی صمیمی و معنوی درباره چگونگی کسب موفقیت بیشتر در زندگی با هم گفت‌وگو کردیم.

فاطمه در این گفتگو به یاد مراسم عقدش که در حرم امام رضا(ع) برگزار شده می‌افتد و می‌گوید: ما ساکن تهران هستیم ولی به خاطر ارادتی که به حضرت رضا(ع) داریم مراسم عقد خود را در این حرم نورانی برگزار کردیم و از خدا می‌خواهم که به ما کمک کند تا زیر سایه امام رضا(ع) زندگی مومنانه‌ای را برای ما رقم بزند.

اولین تشرف میلاد میلاد قنبری که به همراه همسرش کیمیا جزییان در این جشن شرکت کرده نه تنها اولین سفر دو نفره بلکه اولین سفر خود به مشهد الرضا(ع) را تجربه می‌کند. او غرق در تماشای این حریم نورانی است و دست در دست همسرش با امام رضا(ع) عهد می‌بندد که برای داشتن یک زندگی امام رضایی تلاش کند و همیشه حتی در سخت‌ترین شرایط هم در کنار همسرش باشد و برای داشتن یک زندگی امام رضایی تلاش کند. همسرش کیمیا هم که از این سفر معنوی در ابتدای زندگی‌شان بسیار خوشحال است و آن را به فال نیک می‌گیرد، می‌گوید: با امام رضا(ع) عهد می‌بندم که طوری زندگی کنیم که آقا از ما راضی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.