ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست رئیس جمهور فرانسه برای حضور در اجلاس گروه بریکس خواستار توضیح فرانسه درباره تمایل امانوئل مکرون در این باره شد.

روسیه خواستار توضیح فرانسه درباره تمایل مکرون برای شرکت در نشست بریکس شد

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست رئیس جمهور فرانسه برای حضور در اجلاس گروه بریکس، گفت: هدف مکرون از حضور در این اجلاس چیست؟

زاخارووا اظهار کرد: پاریس باید هدف و دلیل سفر مکرون رئیس جمهور فرانسه به اجلاس بریکس را که از ۲۲ تا ۲۴ آگوست (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود، به مسکو توضیح دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آنها باید روشن کنند که چه قصد و نیتی از حضور در این اجلاس دارند. آیا می‌خواهند بار دیگر نوعی تماس برقرار کنند تا فعالیت پاریس در امور بین‌المللی را نشان دهند یا می‌خواهند در این اجلاس نقش «اسب ترووا» را بازی کنند؟

وی خاطرنشان کرد: به نظرم اول از همه، کاخ الیزه یا آن دسته از مقامات فرانسوی که مسئولیت این کار بر عهده آنها است باید در این مورد صحبت و اطلاع‌رسانی کنند.

به نوشته تارنمای خبری اوریندا، مکرون پیشتر و در جریان گفت وگوی تلفنی خود با سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) از همتای خود در این کشور آفریقایی درخواست کرده بود تا به او فرصت شرکت در نشست آتی بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی را بدهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.