رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: توانمندسازی معلمان سرآغاز تحول در وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود و از اصلی‌ترین برنامه‌های در دست اقدام راهبران آموزشی سال تحصیلی است.

توانمندسازی معلمان سرآغاز تحول در آموزش و پرورش است

به گزارش قدس خراسان، حمید طریفی روز شنبه در همایش توانمند سازی معلمان ابتدایی در مشهد اظهارکرد: رویکردهای نوین آموزشی پیشران‌های فرآیندیاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی هستند و این موضوع باید در کارگاه‌های نواحی و مناطق مطرح شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اهمیت راههای مدیریت کلاس افزود: تسلط بر روش‌های مدیریت کلاس موجب نظم بخشیدن به کلاس، یادگیری بهتر و پرورش مهارت‌ها و توانایی‌های دانش‌آموزان می‌شود.

وی گفت: ارزشیابی کیفی توصیفی بخش جدایی‌ناپذیر بهسازی برنامه درسی مدارس است که در این ارزشیابی همکاری بر رقابت استرس‌زا ارجحیت دارد و این موضوع باید در کلاس‌های درس مدنظر قرار گیرد.

طریفی افزود: رویکردهای جدید آموزش با جامعه‌گرایی، آزادی عمل و تجربه کردن همراه است و براساس این رویکرد مسیر حرکت از فردگرایی به سمت جامعه‌گرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیاز ویژه با تعامل برقرار شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در همایش توانمند سازی معلمان دوره ابتدایی گفت: در گذشته دانش آموزان بانیاز ویژه به دلیل ناآگاهی معلم و والدین از مدرسه و تحصیل دلسرد می شدند و ترک تحصیل می کردند، ولی امروز پیشرفت دانش و تعامل و هم افزایی باعث شده عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیاز ویژه نیز برقرار شود و حساسیت دانش آموزان دوره ابتدایی نیز در نظر گرفته شود اما باز هم جای کار دارد.

سید امیر شوشتری افزود: در مناطق کم برخوردار و محروم کسی متوجه زحمات معلم ما نمی شود چون این زحمت و خدمت منحصر به زمان مدرسه و سر کلاس نیست، بلکه این ارتباط در همه زمان ها و حتی با خانواده بچه ها برقرار است از این رو حساسیت سال های ابتدایی تحصیل و زحمات معلمان این دوره باید بیشتر دیده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.