سفارت ایران در کابل اعلام کرد که نمایندگی‌های سفارت ایران در راستای تقویت تجارت بین ایران و افغانستان آماده صدور «ویزای کثیره المسافره با تسهیلات ویژه» به بازرگانان افغان است.

ارائه تسهیلات ویژه ایران برای بازرگانان افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، سفارت ایران در کابل اعلام کرده است که روند صدور ویزا را برای بازرگانان افغانستان تسریع می‌بخشد.

این سفارت در صفحه‌ توئیتر خود نوشت: نمایندگی‌های سفارت ایران در راستای تقویت تجارت بین ایران و افغانستان آماده صدور «ویزای کثیره المسافره با تسهیلات ویژه» به بازرگانان افغان است.

پیش از این خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان در نشست خبری در کابل گفته بود که ایران اکنون به بزرگ‌ترین شریک تجاری افغانستان تبدیل شده و سطح دادوستد میان این دو کشور به یک میلیارد دلار در سال می‌رسد.

وی تاکید کرد که روابط اقتصادی و بازرگانی افغانستان با ایران نسبت به دیگر کشورهای همسایه‌ در حال توسعه است.

الکوزی به دلایل افزایش تجارت میان ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت:  یکی از دلایل افزایش مبادلات کالا میان ایران و افغانستان نبود مشکلات بانکی میان دو کشور است در حالی که مشکلات بانکی از دلایل عدم توسعه روابط بازرگانی با سایر کشورهاست. 

معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان در این نشست همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواست تسهیلاتی را در بخش تعرفه‌های گمرکی در نظر بگیرد و نیز در ساخت راه‌آهن در بندرهای مشترک افغانستان و ایران از جمله بندر اسلام‌قلعه، فراه و نیمروز همکاری کنند.

پبه گفته‌ خان‌جان الکوزی، روابط بازرگانی افغانستان با ایران تنها در مبادله کالا خلاصه نمی‌شود، بلکه کابل از طریق بندرهای ایران از جمله بندرعباس و چابهار، ترانزیت نیز انجام می‌دهد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.