بر اساس این یافتهها، بسیاری از مصرفکنندگان در آلمان در حال حاضر یا مواد غذایی ارزانتری میخرند یا محصولات خاصی را از فهرست خرید خود حذف کردهاند.
در این نظر سنجی، حدود ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که اکنون ترجیح میدهند برندهای ارزان تر فروشگاهها را خریداری کنند، در حالی که ۳۵ درصد نیز گفتند مجبور هستند به سراغ انواع ارزان تر گوشت بروند.
یک پنجم پاسخ دهندگان اعلام کردند که در حال حاضر کمتر از چیزی که در گذشته خرید میکردند خواربار و مواد غذایی میخرند.
یک چهارم افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که اکنون فقط اقلام ضروری را می خرند و شیرینی ها و خوراکی های لذیذ را کاهش دادهاند.
در گزارش مؤسسه دیلویت آمده است: بحرانها و چالشهای متعدد طی سالهای اخیر باعث شده است که مصرفکنندگان (در این کشور) عادتها و روال عادی خرید خود را تغییر دهند تا با منابع مالی در دسترس خود روزگار سپری کنند.
این مؤسسه افزود: این امر بر طیف وسیعی از جنبههای زندگی روزمره - از جمله تغذیه - تأثیر می گذارد.
تحقیقات ما نشان میدهد که برای بسیاری از مصرفکنندگان، صرفهجویی در هزینه خرید مواد غذایی به امری عادی تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، تنها ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که درک درستی از علت افزایش قیمتها دارند ولی با این حال از عدم شفافیت در روند قیمت گذاری شکایت داشتند.
بیش از دو سوم (۶۴٪) نیز گفتند که احساس می کنند شرکت ها قیمتها را بیش از هزینههای خود افزایش میدهند و در نتیجه سود بیشتری به دست می آورند.
انتهای پیام/
نظر شما