استاندار خراسان رضوی همزمان با روز قلم با استاد "محمد حکیمی" نویسنده و مجتهد اندیشمند مشهدی دیدار کرد.

دیدار استاندار خراسان‌رضوی با استاد "محمد حکیمی" نویسنده و مجتهد مشهدی

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری دیشب به همراه معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در منزل محمد حکیمی حضور یافت و از دیدگاه ها، خاطرات و نصایح این نویسنده علوم و معارف دینی بهره گرفت.

استاد محمد حکیمی نیز ضمن بیان خاطراتی از دوران تحصیل و فعالیت‌های علمی خود و برادران مرحومش محمدرضا و علی حکیمی در راه نشر معارف اسلامی اظهار داشت: مسوولان باید اصل و فرع موضوعات و اهمیت مسائل مردم را به درستی تشخیص دهند. مردمداری و میان مردم بودن به معنی وقت گذراندن صرف میان مردم نیست بلکه درک و فهمیدن اصل و فرع امور مردم از ضروریات و شاخصه‌های مسوولان شایسته در جامعه امروز است.

وی توجه مسوولان به معنویت را خواستار شد و گفت: مطابق آموزه‌های دینی و آنچه از اساتید خود دریافت کرده ام، دعا و توسل به ائمه اطهار و خواندن سوره یاسین و زیارت آل یاسین را به مسوولان توصیه می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در حاشیه این دیدار گفت: همزمان باروز قلم و  عید غدیر استاندار  خدمت یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد و از بزرگان و متفکران اهل قلم در حوزه کتاب‌های اهل بیتی و معرفتی رسیدند.

محمد حسین حسین زاده افزود: در این نشست قدردانی از زحمات ایشان صورت گرفت و گرامیداشتی از ۲ برادر مرحوم شان محمدرضا و علی حکیمی نیز انجام شد؛ بزرگانی که از اثرگذاران حوزه فرهنگ و علوم اسلامی در دوره معاصر بودند.

محمد حکیمی (زاده ۱۳۱۸ در مشهد) مجتهد، نویسنده و از مؤلفان دایره المعارف الحیات، استاد اقتصاد اسلامی و ادبیات در حوزه علمیه مشهد است.

وی به همراه ۲ برادر دیگر خود محمدرضا حکیمی و علی حکیمی از مؤلفان الحیات هستند که به وسیله احمد آرام به فارسی ترجمه شده است.

علاوه بر الحیات تالیفات دیگری از این نویسنده و مجتهد مشهدی از جمله دفاع از حقوق زن، در فجر ساحل، "جهانی سازی مهدوی، جهانی سازی غربی"، آینده سرمایه‌داری، انسان‌گرایی اسلامی، شهدای روحانیت، امام علی (ع)، پدیده‌شناسی فقر و توسعه، کتاب زن و زن از دیدگاه دین منتشر شده است.

چهاردهم تیرماه روز قلم نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.