معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان، دیپلماسی انرژی را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی این کشور اعلام کرد.

دیپلماسی انرژی محور اصلی سیاست خارجی «عشق‌آباد»

به گزارش قدس‌آنلاین، دومین نشست کارگروه توسعه انرژی هیدروژنی در ترکمنستان به ریاست «بردی‌نیاز میاتی‌اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور برگزار شد.

در این دیدار مسائل مربوط به اجرای نقشه راه توسعه مشارکت بین‌المللی در حوزه انرژی هیدروژنی در این کشور برای سال‌ ‌های 2022-2023 و همچنین مطالعه تجربیات خارجی در زمینه توسعه این حوزه، بررسی شد.

میاتی‌اف د ر سخنانی یکی از اولویت‌های سیاسی خارجی رئیس جمهر ترکمنستان را دیپلماسی انرژی عنوان کرد و گفت: «عشق آباد» با داشتن ذخایر غنی منابع انرژی، به طور مداوم ابتکارات مهمی را در این زمینه ارائه و به صورت فعال در اجرای پروژه‌های دارای اهمیت بین‌المللی و منطقه‌ای شرکت می‌کند.

شرکت‌کنندتگان این نشست به منظور تقویت بیشتر پایه‌های علمی انرژی هیدروژنی بر اهمیت توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه آموزش متخصصان این حوزه، تاکید و در کنار آن با فعالیت‌های مرکزی انرژی هیدروژنی که در  دانشگاه بین‌المللی نفت و گاز «کاکایف» تاسیس شده بود، آشنا شدند.

طی این نشست همچنین بر اهمیت گسترش همکاری در زمینه انرژی هیدروژنی با سازمان‌های معتر مانند سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه اروپا، بانک توسعه آسیایی و همچنین با بریتانیا، آمریکا و ژاپن تاکید شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.