۱۷ سال پیش در چنین روزهایی نیروهای مقاومت لبنان ناوچه «ساعر ۵» ارتش رژیم صهیونیستی را در اولین اقدام غافلگیر کننده خود که مسیر جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی را تغییر داد، هدف قرار دادند.

شلیک به «ساعر ۵»؛ اولین غافلگیری که مسیر نبرد را تغییر داد + فیلم
به گزارش قدس آنلاین، در شامگاه چهاردهم ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی، دقیقاً ساعت هشت شب، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، اولین سخنرانی خود از زمان آغاز جنگ ایراد کرد و در حالی که جهان در حال گوش فرا دادن به مواضع دبیرکل حزب الله در قالب تماس تلفنی با شبکه تلویزیونی المنار بود، وی اولین اقدام غافلگیر کننده مقاومت را به صورت زنده اعلام کرد و از هدف قرار گرفتن ناوچه «ساعر ۵» ارتش رژیم صهیونیستی در ساحل بیروت خبر داد.

درحالی که دبیرکل حزب الله در آستانه پایان سخنرانی کمتر از ۱۵ دقیقه ای خود بود، گفت: غافلگیری هایی که به شما قول داده بودم، از الان شروع می شود..حالا در دریا، روبروی بیروت. نگاه کنید که ناوچه جنگی اسرائیل که به زیرساخت‌ها، خانه‌های مردم و غیرنظامیان ما حمله کرد، در حال سوختن است و با ده‌ها نظامی صهیونیست غرق خواهد شد.

شلیک به «ساعر ۵»؛ اولین غافلگیری که مسیر نبرد را تغییر داد + فیلم

حمله به ساعر ۵ یکی از مجموعه‌ اقدامات غافلگیر کننده ای بود که مسیر جنگ را تغییر داد و اولین تحولات راهبردی را ترسیم کرد زیرا ارتش رژیم صهیونیستی فهمید که برتری نیروی دریایی این رژیم - که همواره آن را بدور از هرگونه خطری می دید- در معرض حمله قرار گرفته است. همچنین استفاده حزب الله از توانِ دریاییِ بازدارنده، شوکی برای صهیونیستها بود.

حمله به ساعر ۵ از جمله اقدامات غافلگیر کننده ای بود که تأثیر آن به جنگ ۳۳ روزه محدود نشد، بلکه عامل بازدارنده ای در برابر رژیم اسرائیل و مانع از هرگونه تجاوز نظامی جدید این رژیم علیه لبنان شد زیرا تل آویو عمیقا پی برد که مقاومت در لبنان همواره سلاح های ویژه و اقدامات غافلگیر کننده ای دارد که سران صهیونیست تصور آن را هم نمی تواند بکنند.

پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه، معادلات در خاورمیانه را تغییر داد و پروژه خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت و هیبت ارتش رژیم صهیونیستی را در مقابل جهان و همچنین در مقابل مردم منطقه در هم شکست و چهره ارتش رژیم اسرائیل را از ارتشی شکست ناپذیر به ارتشی که با دستان پرتوان مقاومت شکست خورد، تغییر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.