اولین کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهرستان کلات با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و اعضای کمیته مذکور بعلت اعلام سطح هشدار نارنجی توسط اداره هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استان در خصوص شرایط ناسالم هوا و ایجاد گرد و غبار و ریزگردها در شهرستان کلات برگزار شد.

تشکیل اولین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای شهرستان کلات

به گزارش قدس خراسان، ایزدی اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه‌های صادره به شماره ۲۰ و ۲۱ مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۷  اداره هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان ، کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا تشکیل شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان کلات با اشاره به افزایش گرد و غبار همراه با وزش احتمالی باد شدید و کاهش میدان دید، خواستار جلوگیری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل توسط سالمندان و بیماران تنفسی و نیز عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات خصوصا در مناطق گردشگری شدند.

وی در ادامه افزود: با توجه به وجود ریزگردها و غلظت هوا این موضوع باعث کاهش میدان دید برای رانندگان جاده‌ای در حین رانندگی خواهد شد که در این خصوص احتیاط لازم به رانندگان توصیه می‌شود.

ایزدی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی مانند جمعیت هلال احمر، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پلیس راه و پلیس راهور در حالت آماده‌باش هستند.

گفتنی است؛ طبق اعلام سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات اینکه پدیده گرد و غبار در روزهای آینده تکرار شود احتمال دارد.در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان تردد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.