پس از آنکه حسین قربان زاده رییس سابق سازمان خصوصی افشا کرد استقلال در فصل گذشته هیچ پولی بابت اسپانسر روی پیراهنش دریافت نکرده، خیلیها توقع داشتند هیئت مدیره مورد تائید او طلسم ناکامی در حوزه درآمدزایی را بشکند، با عقد یک قرارداد حرفهای بتوانند خسارت وارده به استقلال را جبران کند.
اما گویا در حال حاضر تیم مدیریتی جدید باشگاه استقلال هیچ اقبال در فرایند درآمدزایی نداشته و عجیبتر اینکه استقلال تا این لحظه با هیچ اسپانسری به توافق لازم دست پیدا نکرده است و احتمالا اگر شرایط به همین منوال پیش برود، آبی پوشان پایتخت در بازی هفته نخست برابر صنعت نفت آبادان بدون اسپانسر در زمین حاضر میشود.
ناکامی تیم مدیریتی استقلال در جذب اسپانسر تبعات ویران کنندهای را برای این تیم در برخواهد داشت به همین دلیل برخی اعضای هیئت مدیره در محافل خصوصی مدعی شدند ناآرامیهای موجود در تیم باعث شده هیچ اسپانسری برای همکاری اقتصادی با استقلال حاضر به مذاکره با این باشگاه نشده است اما به نظر میآید این ادعا کمی دور از واقعیت است چون آبی پوشان پایتخت شرایطی ناپایداری شبیه به موقعیت کنونی را داشتند اما با این وجود قرارداد اسپانسری امضا کردند و از این محل درآمدزایی مشخصی داشتند اما در مقطع کنونی هیت مدیره هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته است.
ماجرا وقتی عجیبتر میشود که برخی منابع خبری نزدیک به باشگاه استقلال مدعی شدند در دوره حجت کریمی توافقات اولیه با بانک شهر برای اسپانسری روی پیراهن استقلال انجام شده بود و مدیران این بانک موافقت اولیه خود را برای عقد قرارداد اسپانسری اعلام کرده بودند اما پس از تغییرات صورت گرفته در حوزه مدیریت و طرح برخی از مسائل از سوی کادر مدیریتی جدید اعضای هیئت مدیره این بانک از امضای قرارداد با باشگاه استقلال صرفنظر میکنند تا دست خطیر و هیئت مدیره جدید خالی از اسپانسر بماند.
موضوع همکاری با همراه اول نیز در هالهای از ابهام قرار دارد، به شکلی که برخی مدعی شدند مدیران همراه اول نیز تمایلی به همکاری مجدد با این باشگاه ندارند به همین دلیل احتمال فعالیت دو جانبه میان این شرکت مخابراتی و استقلال تقریبا نزدیک به صفر است با این شرایط باید دید اعضای هیئت مدیره استقلال و مدیرعامل این باشگاه که هنوز در تامین منابع مالی قدم مثبتی برنداشته است برای ایجاد درآمد پایدار از طریق قرارداد اسپانسری چه استراتژی مشخصی خواهد داشت و آیا موفق میشوند تا پیش از شروع رقابتهای لیگ برتر فضای تبلیغاتی روی پیراهن استقلال را با قیمت مناسب به یک مجموعه اقتصادی واگذار کنند یا با به صورت تک بازی تبلیغات روی پیراهن استقلال را به شرکتها و برندهای اقتصادی واگذار خواهند کرد.
اگر خطیر و اعضای هیئت مدیره در عقد قرارداد با اسپانسر انحصاری ناکام بمانند، میزان فشارها و انتقادها به عملکرد آنها به شدت تشدید خواهد شد و شاهد رویکرد متفاوت منتقدان در قبال مدیران استقلال در آستانه شروع رقابتهای لیگ برتر خواهیم بود.
نظر شما