۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 903413

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: قایق‌ها از دیروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد و لنج‌ها از امروز ۱۸ مرداد برای صید این آبزی راهی دریا شدند.

شروع صید قانونی میگو در خلیج فارس

به گزارش قدس آنلاین، بیژن ساسانی‌پور معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به شروع صید میگو در خلیج‌فارس در محدوده استان بوشهر اظهار داشت: قایق‌ها از دیروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد و لنج‌ها از امروز ۱۸ مرداد برای صید این آبزی راهی دریا شدند.

وی افزود: ۴۶۰ فروند لنج صیادی دارای مجوز صید هستند و تاکنون ۵۸۲ قایق صیادی هم برای مشارکت در صید میگو مجوز گرفته و راهی دریا شده‌اند.

این مقام مسؤول از فعالیت بیش از ۹ هزار صیاد در استان در زمینه صید میگو خبر داد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان صید میگو همانند سال قبل حدود یک‌هزار و ۵۵۰ تا یک‌هزار و ۶۰۰ تن باشد.

ساسانی‌پور زمان صدور مجوز صید میگو برای قایق‌ها را یک‌روزه اعلام کرد و اضافه کرد: قایق‌ها صبح که راهی دریا می‌شوند باید حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد به اسکله برگردند و مجوز لنج‌های صیادی نیز ۴ تا ۶ روزه است.

بیژن ساسانی‌پور صیدگاه‌های میگو در استان بوشهر را پنج منطقه اعلام و عنوان کرد: تعرفه صدور مجوز صید برای قایق‌ها تا پایان فصل، ۳ میلیون تومان و برای لنج‌ها نسبت به ظرفیت آن‌ها بین ۴ تا ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.