نخست وزیر سابق ایتالیا که اکنون رهبر جنبش اپوزیسیون "پنج ستاره" است گفت، استراتژی ناتو برای درگیری اوکراین بر اساس تجهیزات و منطق تشدید درگیری، شکست خورده و این بحران ناتوانی اتحادیه اروپا و سر سپردگی سران آن را به واشنگتن نشان داده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا: جنگ اوکراین، تبعیت سران اتحادیه اروپا از واشنگتن را نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، "جوزپه کونته"، نخست وزیر سابق ایتالیا در صفحه فیسبوک خود نوشت: این استراتژی مدت‌هاست که در ناتو پیگیری می‌شود و بر اساس تامین مداوم تجهیزات برای اوکراین و منطق تشدید درگیری است که به شکست نظامی برای روسیه منجر نشده است. ما شاهد عدم شکست ارتش روسیه در باخموت بودیم. واحدهای نظامی این کشور از هم نپاشیدند و در جریان عملیات ضد حمله اوکراین هیچ عقب نشینی از سوی نیروهای روسی صورت نگرفت.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه روسیه باعث ورشکستگی مسکو نشد و اقتصاد این کشور را از بین نبرده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا ادامه داد: منزوی کردن روسیه به واقعیت تبدیل نشد. برعکس، پانزدهمین نشست گروه بریکس با چشم انداز مشخصی برای گسترش بیشتر آن در سال ۲۰۲۴ به پایان رسیده که ۴۵ درصد از جمعیت جهان و ۳۸.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را پوشش خواهد داد.

رهبر حزب اپوزیسیون جنبش پنج ستاره ایتالیا در ادامه مطلب خود در فیسبوک نوشت: درگیری در قلب اروپا ناتوانی اتحادیه اروپا را در ایجاد یک استراتژی مشترک و موثر و عدم استقلال سیاسی و اقتصادی رهبری آن را نشان داد و از همه مهتر سرسپردگی سران اروپایی به ایالات متحده را فاش کرد. حزب من همیشه به اشتباه بودن تحمیل شکست نظامی فدراسیون روسیه باور داشته است.

جوزپه کونته بارها خواستار آغاز مذاکرات صلح درباره اوکراین شده است؛ جنبش پنج ستاره مدت‌هاست که مخالف ارسال تسلیحات به اوکراین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.