تهران- ایرنا- مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با طبقه‌بندی مشاغل، گروه‌بندی مشاغل بر اساس نوع وظایف، سطح مسوولیت و شرایط احراز شغل و انتخاب عنوان مناسب انجام می‌شود.

طبقه‌بندی مشاغل برای رفع تبعیض مزد در کارهای هم‌ارزش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد غریوی» در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ارزشیابی مشاغل، با تعیین نسبی مشاغل به منظور پرداخت مزد مساوی در ازای کار هم ارزش در شرایط مساوی به عدالت در پرداخت می رسیم.

وی افزود: طبقه‌بندی مشاغل مبنای قانونی داشته و در واحدهای مشمول طرح طبقه‌بندی استقرار می‌یابد تا با در نظر گرفتن تساوی دستمزد در قبال کارهای هم‌ارزش بین زنان و مردان و سنین مختلف با هر نژاد و تفکر سیاسی و عقیدتی اجحافی پیش نیاید.

این مقام مسوول با اشاره به تصویب قانون کار در ایران در سال۱۳۰۱ ادامه‌داد: در قوانین کار به مساله طبقه بندی مشاغل اشاره‌ای نشده بود تا سال ۱۳۵۲ که نخستین قانون در خصوص نظام طبقه بندی مشاغل برای اجرای کار کارگران هم در نظر گرفته و آیین نامه ها و مصوباتی از آن زمان تا به امروز توسط وزارت تعاون مکار و رفاه اجتماعی به آن الحاق شده است.

وی اضافه‌کرد: هم اکنون ۶ هزار واحد در طرح طبقه بندی مشاغل استقرار یافته و به همین نسبت هم تعداد زیادی مشمول این طرح نشده اند که مقرر شد تا پنج سال آینده اضافه شود که در سال جاری یک‌هزار واحد هدفگذاری، ابلاغ و پیگیری خواهد شد.

غریوی با اشاره به تصویب نظام جدید ارزشیابی کشور در سال ۹۵، تصریح‌کرد: با اجرای نظام طبقه بندی مشاغل و اجرای آن در واحدهای بالای ۵۰ نفر پرداختی ها باید به درستی اجرا شود و این امکان هم به کارفرما داده می شود که پرداختی ها را براساس بهره وری تعیین کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.