انتخابات

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، در مورد نحوه تعیین شرط سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها، افزود: رئیس مرجع تعیین‌کننده شرط سنی برای استخدام در دستگاه‌ها، خود به صورت غیرقانونی در سازمان اداری و استخدامی کشور فعالیت دارد.

دهه شصتی ها نباید از آزمون‌های استخدامی محروم شوند

جلال رشیدی کوچی در رابطه با نحوه تعیین شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه که افراد دهه شصتی نسبت به آن انتقاد داشته‌اند، گفت: تا جاییکه بنده اطلاع دارم سن استخدام برای فعالیت در دستگاه‌ها را حداکثر ۳۰ سال در نظر گرفته‌اند و شاید وزارت امور خارجه نیز به این استناد کرده است و امکان دارد شرایط سنی که تعیین شده است مطابق با قانون باشد.

نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص عملکرد سازمان اداری و استخدامی به عنوان مرجع تعیین‌کننده این شرط سنی که دهه شصتی‌ها را به طور کامل از شرکت در هر نوع آزمون استخدامی در کشور محروم می‌کند، ادامه داد: نکته جالب این است که آقای رئیس سازمان امور استخدامی خود به صورت غیرقانونی بدون اینکه مراحل قانونی را طی کند یا بر اساس قانون در آزمون استخدامی شرکت کرده باشد به عنوان رئیس در این سازمان فعالیت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به نظر می‌رسد که رئیس سازمان اداری و  استخدامی کشور  با خود قرارداد بسته است و هم از خود آزمون گرفته و نتیجه آن را نیز مثبت اعلام کرده است. باید در نظر گرفت در سال های گذشته نسبت به جمعیت، آزمون استخدامی کمی برگزار شده بنابراین باید شرایط سنی برای شرکت ها در آزمون ها با ارفاق لحاظ شود تا حداقل دهه شصتی های تحصیل کرده از شرکت در آزمون محروم نشوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، در انتقاد به عملکرد دولتمردان در نحوه برگزاری آزمون‌های استخدامی، جذب نیروها و انتصاباتی که برای دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است، تصریح کرد: وقتی ما در قانون داریم که ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است اما برای فوتبالیست‌ها آزاد می‌گذاریم که خودروی ۳ میلیاردی خود را وارد کرده و ۹۰ میلیارد قیمت‌گذاری می‌کند نشان می‌دهد برخی مدیران هر کاری که بخواهند بدون توجه به مر قانون می‌توانند انجام ‌‎دهند.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    کاملا درسته هزینه ای که بابت ثبت نام و شاید بعدا برای مصاحبه میپردازند نباید از دست برود.وگرنه اگر کسی بفکر این قشر میخواست باشد از اول می بود و کودکی و نوجوانی محدود شده و جوانی حرام شده در رشته بیخود نداشتند
  • مسیح ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    مملکت قانون نداره طرف خدمت کرده درس خونده رسیده برا استخدام بعد دقیقا از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ هیچ گونه ازمونی صورت نگرفته بعدش زده متولدین ۷۲ تا ۸۴ دقیقا وسط جنگل گیر افتادیم و مسئولی وجود نداره پیگیری کنیم و هیچ گونه اولویت سنجی هم نشده خودم با دوتا بچه متولد ۶۷ کارشناسی برق قدرت نشستم دارم اسنپ کار میکنم جالبش میدونید چیه شرکت خصوصی هم میرم میگه سابقه داری ۵ سال یا اینکه مجرد هستی عجب بابا عجب یعنی درب و داغون تر از این مملکت و قوانین ندیدم بعد میبینم یارو متولد ۵۰ هست کانال میزنه با دیپلم ردی استخدام میشه بدون سابقه. واقعا یه مشت ادمی که اصلا نمیدونن کارشون چیه سر کار هستن البته حق میدم چون صرفا با زد و بند اومدن بالا اصلا حرفه ایی ندارن