پیشنهاد سردبیر

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 914244

بامداد امروز شبکۀ ارتباطی زیرساخت اینترنتی کشور برای ساعاتی با اختلال روبرو شد، در پی این اتفاق شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه به تشریح دلیل رخداد مذکور پرداخت.

دلیل اختلال اینترنتی بامداد امروز چه بود؟

جایگاه ارتباطات سیار و ثبات میان مردم ایران و جهان به طور مستمر در حال ارتقاء است و پاسخگویی به این افزایش نیازها مستلزم ارتقای مداوم زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی کشور در لایۀ هسته و اکسسز است به همین منظور شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی توسعه و نگهداری لایۀ هستۀ ارتباطی کشور بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده از روز گذشته توسعه ظرفیت شبکۀ ارتباطات زیرساخت کشور را در دستور کار قرار داده است.

این شرکت به دنبال اختلال شب گذشتۀ شبکۀ ارتباطی کشور مبادرت به صدور اطلاعیۀ زیر کرد:

«به‌منظور ارتقا و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقای تجهیزات آغاز شده است.

بدین منظور براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد)، در قالب down time فنی انجام می شود. بدیهی است جهت آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی‌نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع‌رسانی لازم با اپراتورها و ذی‌نفعان انجام می شود.

دان تایم شبکه ارتباطی زیرساخت در بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه در بعضی از مراکز انجام شده و با توجه به تعدد مراکز و گستردگی شبکه ارتباطی شرکت ارتباطات زیرساخت، این تغییرات به صورت مرکز به مرکز و طی چندین روز انجام می شود».

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.