مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از اتصال تمام دانشگاه‌ها به پنجره خدمات دولتی خبر داد و گفت: در اولین گام پنجره خدمات هوشمند دولت را راه‌اندازی کردیم و پیرامون این موضوع روسفید شدیم.

زاهدی: تمام دانشگاه‌ها به پنجره خدمات دولتی متصل هستند

محمد هادی زاهدی مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها که در مرکز پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات سه کلان پروژه تدوین کردیم که باید تا پایان دولت تحقق پیدا کند.

وی افزود: پنجره واحد خدمات هوشمند دولت و راه‌اندازی طراحی پایگاه اطلاعات مدارک تحصیلی و آموزش عالی هوشمند را در حاکمیت مدنظر داریم که قرار شد بحث طراحی و تدوین را انجام دهیم، در اولین گام پنجره خدمات هوشمند دولت را راه‌اندازی کردیم، امروز اعلام می‌کنیم با همراهی مجموعه آموزش عالی و مسؤولان دانشگاه‌ها، تمام دانشگاه‌ها به پنجره خدمات دولتی متصل شده‌اند و ما پیرامون این موضوع روسفید شدیم.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش کشور، به دلیل اهمیت داده‌هایی که برعهده داشتند، قرار شد با توجه به اهمیت داده‌های سازمان سنجش، مسؤولیت این موضوع با سازمان فناوری اطلاعات باشد و ما با سازمان سنجش در تعامل هستیم. تمام دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی، پارک‌های علم و فناوری، به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل شوند. همچنین بیش از ۴۰ دانشگاه غیر انتفاعی و ۱۹۰ مرکز به این سامانه متصل شده‌اند که خدمت ماندگاری از وزارت علوم است.

زاهدی افزود: همچنین ۴ پارک علم و فناوری به این پنجره متصل شده‌اند. پنجره واحد خدمات دانشگاهی ما که بحث اتصال آن انجام شده و باید بحث هوشمندسازی و خدمات را نیز پیگیری کرده و به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: سال گذشته مجلس و دولت در تعامل خوبی قانونی مصوب کردند تحت عنوان قانون دوام یا مدام که یکی از تکالیف آن ایجاد و راه‌اندازی اطلاعات پایه بود.

مدیر کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم اظهار داشت: بنا است در آموزش عالی پایگاه اطلاعات مدارک تحصیلی راه‌اندازی شود که نسخه اولیه آن تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود و در حوزه آموزش عالی به دنبال حکمرانی داده هستیم.

زاهدی افزود: بر خلاف حاکمیت داده‌گریز که در ماهیت خودش مسؤولیت گریزی، داده‌سازی، ابهام‌سازی و عدم شفافیت به همراه دارد، با تحقق حکمرانی داده می‌خواهیم آینده‌نگری و آینده‌نگاری را رقم بزنیم. در بحث هوشمندسازی هم امیدواریم همراهی وجود داشته باشد تا بتوانیم خدمات ماندگاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آنچه از ما به یادگار خواهد ماند، خدمتی است که ارائه می‌دهیم تا یاوران علمی بتوانند خدمت‌شان را به صورت شفاف و برخط داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.