دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ثبات مدیریت به عنوان یک اصل اساسی در آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانهاست چون مدیری که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند منشاً اثر و تحول در نظام آموزشی باشد.

۵ اصل اساسی برای آغازسال تحصیلی؛ از ثبت‌نام لازم‌التعلیم‌ها تا مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس

محمود امانی در هزار و سی و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای شروع سال تحصیلی جدید باید چند موضوع مهم و اساسی مورد توجه دست اندرکاران نظام آموزشی قرار گیرد؛ اول، ثبت نام دانش آموزان به طور کامل انجام شده باشد یعنی هیچ دانش آموزی بدون صندلی نمانده باشد. دوم، کتابهای درسی تا ۲۰ شهریور در اختیار استانها و مدارس قرار گرفته باشد. سوم، نقل و انتقال نیروی انسانی؛ کار نقل و انتقال نیروی انسانی تا ۲۰ شهریور انجام شده و فایل آن بسته شود. چهارم کلاس درس بی معلم نمانده باشد و پنجم، مدیران مدارس دوره مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مدارس را گذرانده باشند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانها افزود: این آئین نامه باعث ضابطه مند و نظام مند شدن پست‌های حساس مدیریتی در آموزش و پرورش شده و از بی‌ثباتی آنها جلوگیری می‌کند.

امانی با اشاره به اینکه ثبات مدیریت باعث کارآمدی و اثربخشی نظام آموزشی می‌شود تصریح کرد: برای اجرای آئین نامه مذکور باید کانونهای ارزیابی و بانک‌های اطلاعاتی از نیروهای زبده، کارآمد، تاثیرگذار و اثربخش در آموزش و پرورش تهیه شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: پاسخگو بودن، کیفی بودن، داشتن انگیزه، توانمندی‌های فردی و تخصصی افرادی که می خواهند پست‌های حساس مدیریتی را بر عهده بگیرند سنجیده شده و افراد شایستگی‌های خود را به اثبات رسانده باشند.

امانی افزود: ثبات مدیریت به عنوان یک اصل اساسی در این آئین نامه مورد توجه قرار گرفته است چون مدیری که ثبات نداشته باشد نمی‌تواند منشاً اثر و تحول در نظام آموزشی باشد.

 وی تصریح کرد: مهمترین کار آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانها، جلوگیری از اعمال سلیقه در انتخاب و انتصاب مدیران کل آموزش و پرورش استانها ست و به وزرای آموزش و پرورش فرصت کافی برای انتخاب افراد موثر در روند آموزشی کشور را می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.