۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 898411

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش های علمی لزوم وجود آن ها اثبات شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش: موافق تنوع مدارس نیستم

رضامراد صحرایی در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی از مهم ترین خروجی های نظام آموزشی کشور است که بر اساس استانداردهای موجود برگزار شد و نتایج آن باید تجزیه و تحلیل شود.

وی افزود: در انتخاب و انتصاب مدیران بر شایستگی ها و صلاحیت فنی و حرفه ای آن ها تاکید داریم. معیار عمل ما در تعیین مدیران مدارس آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: با تنوع مدارس موافق نیستم مگر مدارسی که بر اساس پژوهش های علمی لزوم ایجاد آن ها اثبات شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش نیروهای جدید الاستخدام در آموزش و پرورش یکی از کارهایی است که به طور جدی پیگیری می شود تا نیروهای جدید با آمادگی لازم در کلاس های درس حاضر شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان برای حضور در کلاس درس باید گواهینامه صلاحیت های حرفه ای معلمی داشته باشند.

صحرایی افزود: جلسات شورای عالی اگر با حضور رئیس جمهور برگزار شود بهتر است ولی باید دید دستوراتی که رئیس جمهور در جلسه گذشته داده اند از جمله بروز رسانی سند، شاخص های ارزیابی سند و سایر موارد تا چه حد انجام شده است.

وی اظهار کرد: شاخص های انتخاب و انتصاب مدیران کل و روسای مناطق آموزش و پرورش توسطه شورای عالی تهیه و تدوین شود تا در تعیین مدیران ارشد آموزش و پرورش ملاک عمل قرار گیرد.

وزیرآموزش و پرورش در تاکید کرد: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش باید هم جنبه آموزشی و هم تربیتی داشته باشند چون تک بعدی بودن آن ها به نظام تعلیم و تربیت ضربه می زند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.