هند ارتش خود برای شرکت در دو رزمایش جداگانه در آلاسکا به همراه ارتش آمریکا و در ولادی وستوک روسیه به همراه کشورهای عضو آسه آن با حضور چین، اعزام کرد.

هند با روسیه و آمریکا رزمایش جداگانه برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هند با ادامه توازن روابط دفاعی گسترده خود با آمریکا و روسیه، روز شنبه نیروهای نظامی خود را برای شرکت در رزمایش مشترک به دو کشور اعزام خواهد کرد، حتی در شرایطی که واشنگتن ارسال بسته تسلیحاتی جدید برای اوکراین علیه مسکو را تایید کرده است.

رزمایش «یود ابیاس» (Yudh Abhyas) در آلاسکا یک تمرین دو جانبه میان هند و آمریکا است که بر عملیات جنگی در شرایط سخت متمرکز است. در همین حال، رزمایش مبارزه با تروریسم بین چند کشور در ولادی وستوک روسیه با مشارکت چین برگزار خواهد شد.

یک مقام آگاه در ارتش هند گفت: یک گروه ۳۵۰ سرباز از هنگ پیاده نظام سبک ماراتای ارتش هند در رزمایش یود ابیاس در آلاسکا درشرایط آب و هوای سخت از ۲۵ سپتامبر تا ۸ اکتبر (۳ تا ۱۶ مهر ماه) شرکت خواهد کرد.

دوره قبلی رزمایش یوده ابیاس، اتفاقاً در منطقه مرتفع آاولی (Auli) در اوتاراکند، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از خط کنترل واقعی با چین، در نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۱) انجام شد. چین با عصبانیت از این رزمایش به آمریکا هشدار داده بود که در روابط خود با هند مداخله نکند و در عین حال دهلی نو را به نقض توافقات مرزی متهم کرد.
 

تعداد کمتری از سربازان مسلح راجپوتانا نیز در تمرینات آموزشی میدانی مبارزه با تروریسم در نشست وزرای دفاع آسه آن (ADMM)-plus-EWG (گروه کاری تخصصی) در روسیه از ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر (۳ تا ۶ آبان) شرکت خواهند کرد. ۱۰ کشور عضو آسه آن و همچنین هند، روسیه و چین در این رزمایش شرکت دارند.

یک مقام دیگر گفت: هدف اصلی این رزمایش که روسیه به عنوان رئیس مشترک EWG همراه با میانمار میزبانی می‌کند، تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه مبارزه با تروریسم است، همچنین به ارتش هند بستری برای به اشتراک گذاشتن تخصص گسترده در مبارزه با تروریسم در اختیار دیگر کشورها خواهد گذاشت.

در سال ۲۰۲۰، هند از رزمایش ضد تروریسم «کاوکاز» سازمان همکاری شانگهای (SCO) در روسیه خارج شد، زیرا نیروهای چینی و همچنین پاکستانی نیز در این رزمایش شرکت داشتند، تصمیم به عقب نشینی پس از تشدید شدید تنش ها با چین پس از درگیری های خشونت آمیز در دره گالوان در شرق لدخ در ۱۵ ژوئن همان سال (۲۶ خرداد ۱۳۹۹) گرفته شد.

هند و آمریکا به طور منظم رزمایش های زیادی را انجام می دهند که از رزمایش دوجانبه «یود ابیاس» تا رزمایش دریایی مالابار همراه با سایر کشورهای چهارگانه استرالیا و ژاپن را شامل می شود.

«سرگئی کی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، در جریان سفر خود به هند برای نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آوریل امسال، به شدت به آمریکا و گروه هایی مانند چهارگانه (Quad) و آکیوس (AUKUS، اتحاد بین آمریکا، انگلیس و استرالیا برای تامین زیردریایی‌های هسته ای کانبرا) انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.