ختام سید عبدالقادر جاد سینماگر عمانی معتقد است سینمای عمان نیاز به اکران فیلم‌های کودک دارد.

سینماگر عمانی: سینمای ما به اکران فیلم‌های کودک نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ختام سید عبدالقادر جاد، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده در سال ۱۹۷۲ در عمان متولد شد. او لیسانس روانشناسی و دیپلم کارگردانی سینما از آکادمی هنر در قاهره مصر دارد. او فعالیت فرهنگی خود را از مطبوعات آغاز کرد، مدتی بازیگر بود و بعد در رادیو و تلویزیون مشغول به کار شد. او چند نمایشنامه نوشته و تعداد زیادی فیلم مستند تهیه و کارگردانی کرده است.

جاد در کشور عمان، مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه زنان و کودکان و رئیس جشنواره فیلم مستقل شبابیک است. او در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از داوران بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه است.

عمان به اکران فیلم‌های کودک نیاز دارد

او می‌گوید عمان در حوزه کودک و نوجوان فرصت‌های خوبی را در اختیار او و علاقه‌مندان به هنر سینما گذاشته تا توانایی خود را نشان دهند.

ختام وضعیت تولید و اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در عمان را توضیح داد و گفت: عمان اهمیت بسیاری به فیلم‌های کودکانه می‌دهد و مسئولان سینمایی این کشور به لزوم ارائه آثاری که برای کودکان عمانی و عرب مناسب باشد، معتقد هستند.

وی افزود: سینماها در همه مراکز استان‌ها و شهرها وجود دارند و چیزی که آن‌ها را متمایز می‌کند، حضورشان در مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری است که تماشای آن‌ها را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

این سینماگر با اشاره به وضعیت سینمای کودک ایران بیان کرد: فیلم‌های کودکانه ایرانی از بسیاری از کشورهای همسایه پیشی گرفته‌اند و از نظر ارائه محتوا، پیشرفته و بسیار متنوع هستند.

این کارگردان در رابطه با سفرش به ایران گفت: این اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم. ایران کشوری مهمان‌نواز، منظم و بسیار سازمان‌یافته است و حضور در این کشور تجربه‌ای بسیار زیباست که خوشحال می‌شوم آن را تکرار کنم.

ختام در پاسخ به سؤال جشنواره فیلم عمان چه زمانی برگزار می‌شود؟ پاسخ داد: جشنواره فیلم مسقط بزرگترین و مهم‌ترین جشنواره بین‌المللی فیلم محسوب می‌شود که هر دو سال یک بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود این جشنواره به یکی از مهم‌ترین جشنواره در نقشه خلیج فارس و کشورهای عربی بین‌المللی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: تأکید بر این نکته ضروری است که جشنواره مسقط از همان ابتدا به دنبال ترسیم تصویری واقعی از کشور سلطان نشین بود تا به مقصدی مطلوب برای فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و علاقه‌مندان به سینما تبدیل شود و باعث رشد گردشگری از راه رشد و پیشرفت اقتصاد گردشگری و فرهنگی شود. برای این کشور سلطان‌نشین که مملو از طبیعتی متنوع بین کوه‌ها، دشت‌ها، دریاها و بیابان‌هاست، این قضیه اهمیت دارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.