عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سیاست‌های فعالانه در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها، توانسته است که بخش انرژی ایران را به پیشران اقتصاد کشور در طی دو سال گذشته تبدیل کند. ۸۵ الی ۹۰ درصد نیاز صنایع نفت و گاز را نیز شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی مرتفع می‌کند.

سیاست‌های فعالانه در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها حوزه انرژی را به پیشران اقتصاد تبدیل کرد/فروش ۱/۶ میلیون بشکه نفت در روز

«رمضانعلی سنگدوینی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اشاره به رشد اقتصادی بخش نفت و گاز ایران به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: حوزه نفت و گاز بالاخره یک بخش قابل توجهی از منابع مالی و اقتصادی کشور را تأمین می‌کند. در واقع سهم نفت و گاز از تأمین منابع مالی کشور بیش از ۶۰ درصد تخمین زده شده است.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: اگر کشوری مانند ایران بیش از ۶۰ درصد از منابع مالی‌اش مربوط به حوزه نفت و گاز است باید موجدانه تحقق آن را در دستور کار خود قرار دهد. ما به طور کلی در چند بخش می‌توانیم حوزه انرژی را تعریف کنیم. یکی از مهم‌ترین آن صادرات نفت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادرات نفت یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی کشور محسوب می‌شود، گفت: هم‌اکنون غریب به ۱/۶ میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم.

وی با بیان اینکه صادرات گاز نیز دومین بخش حوزه انرژیم محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما به کشورهای مختلفی مانند ترکیه‌عراق و .... صادرات گاز داریم که این مهم هم بخشی منابع درآمدی کشور ما را تأمین می‌کند. همچنین صادرات برق و مواد پتروشیمی نیز جزء صادرات ما در حوزه انرژی محسوب می‌شود که بخشی از درآمدهای کشور را تأمین می‌کند.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: بنابراین، طرح این موضوع که حوزه انرژی به عنوان پیشران اقتصاد کشور در طی دو سال گذشته عمل کرده است، کاملاً صحیح است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر موارد مذکور ما صادرات زنجیره تولید بخش نفت مانند ال پی جی را داریم، گفت: میتوانیم با درآمده حاصله از این بخش صادرات موتور اقتصاد کشور را فعال کنیم. به اعتقاد من بهترین کمک را حوزه انرژی بالاخص در بخش نفت و گاز می‌توان به اقتصاد کشور داشته باشد، البته تا کنون این بخش‌ها کمک‌های خوبی به اقتصاد کشور داشته‌اند.

وی افزود: منابعی که ایران از فروش نفت در کره جنوبی و عراق داشت نیز در دسترس قرار خواهد گرفت که کمک خوبی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

سنگدوینی در ادامه افزود: صنعت نفت و گاز ایران محور اصلی توسعه و رشد اقتصادی کشور بوده است و آمار و ارقام نیز بر صحت این موضوع صحه می‌گذارد؛ سیاست‌های فعالانه در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها، توانسته است که بخش انرژی ایران را به پیشران اقتصاد کشور در طی دو سال گذشته تبدیل کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امریکایی‌ها تصور می‌کردند که اگر تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی تشدید کنند جمهوری اسلامی نمی‌تواند در حوزه نفت و گاز تجهیزات، قطعات خود را تأمین صنایع توسعه این بخش را توسعه دهد. اما با توجه به قانون مجلس یعنی قانون جهس تولید دانش‌بنیان و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شاهد بودیم که بسیاری از مشکلات و نیاز ها توسط دانش‌بنیان‌ها و توان داخلی تأمین می‌شود.

سنگدوینی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنایع تجهیزات نفت و گاز ما بعضاً همتراز با پنج کشور برتر دنیا قابل قیاس هستند. غریب به ۸۵ الی ۹۰ درصد نیاز صنایع نفت و گاز را شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی مرتفع می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.