رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از موافقت اصولی با تاسیس بورس بین‌الملل خبر داد و گفت: امیدوار به عملیاتی شدن این موضوع تا پایان سال هستیم.

رئیس سازمان بورس: موافقت اصولی تاسیس بورس بین‌الملل صادر شد

به گزارش قدس آنلاین،  مجید عشقی در حاشیه دهمین نمایشگاه کیش اینوکس و در نشست تخصصی با مدیران و فعالان اقتصادی با موضوع تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه اظهار داشت: راه‌اندازی بورس بین‌الملل با وجود ابزارهای مالی جدید بستر جدیدی را فراهم خواهد کرد تا جذب سرمایه‌گذاران خارجی بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش مهم بازار سرمایه در تامین مالی مناطق آزاد، افزود: سیاست اصلی ما نوآوری مالی مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق است که با تامین مالی مناطق آزاد محقق می‌شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش نهادهای مالی خبر داد و گفت: کمک به استان‌ها به ویژه مناطق آزاد که ظرفیت خاص برای سرمایه‌گذاری دارند از کارکردهای اصلی نهادهای مالی است.

عشقی با بیان‌اینکه در دو سال گذشته برای ۲۲۰ نهاد مالی مجوز صادر شده است، ابراز داشت: بر همین اساس تعداد شرکت‌های سرمایه‌ گذاری به بیش از یک‌هزار شرکت رسیده و تعداد صندوق های سرمایه‌گذاری نیز حدود ۴۰۰ صندوق شد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با افزایش نهادهای مالی بازار رقابتی‌تر شود چرا که وجود نهادهای مالی می‌توانند منابع مالی را برای مناطق آزاد و شرکت‌های کوچک و متوسط تامین کنند.

دهمین رویداد بزرگ کیش اینوکس ۲۰۲۳ از ۱۵ آبان آماه در دو بخش نمایشگاهی و ۳۶ نشست تخصصی با حضور شرکت‌های داخلی و بین المللی در محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش کار خود را آغاز کرده و تا ۱۸ آبان ادامه دارد.

در بخش نمایشگاهی این رویداد بزرگ اقتصادی کشور ۲۰۰ شرکت، موسسه و نهاد در بخش های دولتی و خصوصی فعال در بازار سرمایه حضور دارند .

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.